• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

TV Prima: Omezení přetáčení reklam se posouvá na červen

Juraj Koiš Publikováno 22. 2. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Vchod z hlavní recepce v budově na Vinohradské, foto: Martin Petera

TV Prima. Vchod z hlavní recepce v budově na Vinohradské, foto: Martin Petera

Televizní skupina Prima dnes ve večerních hodinách oznámila změnu týkající se omezení přetáčení reklam. Diváci placených TV služeb budou moci přetáčet reklamy v zpětném zhlédnutí pořadů i po 1. březnu 2022, kdy už měla být tato možnost výrazně omezena. Nakonec se Prima rozhodla posunout termín omezení této funkcionality o tři měsíce, tedy na 1. červen. Pro diváky a operátory je tedy klíčové, že prozatím se na funkcionalitě televizních služeb přes internet nic nemění.

Zástupci televize Prima učinili toto oznámení v netradičním čase. Tisková zpráva dorazila do naší redakce až po 19. hodině. Stalo se tak v předvečer blížící se panelové diskuze Kulatý stůl k přetáčení reklamy, kterou uspořádá Hospodářská komora ČR.

“Rozhodli jsme se vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení. Konečný termín zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení obchodních sdělení stanovujeme na 1. června 2022. Věříme, že tímto rozhodnutím získáme navíc dostatek času, aby operátoři mohli připravovaná řešení odladit a otestovat,“ vysvětluje Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.

Omezení přetáčení reklam se z velkých televizních skupin dotkne pouze programů skupiny Prima. Konkurenční Nova již oznámila, že nehodlá tlačit operátory k zákazu přetáčení reklam.

Přetáčení reklam může být částečně povoleno. Operátoři mají na výběr jednu ze čtyř variant

Prima podle vlastního vyjádření nabízí operátorům celkem čtyři varianty možného zobrazování reklamních sdělení v rámci zpětného zhlédnutí.

Varianta 1: Televizní reklamy budou moci uživatelé přeskočit během zpětného sledování po méně než polovině přehrávání reklamního bloku. Bude-li například osmiminutový, po třech minutách bude divákovi umožněno jej přetočit.

Varianta 2: Standardní TV reklama během zpětného sledování bude nahrazena aktuální jinou onlinovou reklamou, v rozsahu dokonce jen 1,15 minuty ve čtyřech reklamních blocích do hodiny, což je takřka třikrát méně, než je u nás divák zvyklý.

Varianta 3: Operátor vykoupil práva na možnost přeskakování reklamy při zpětném sledování, a diváci tak mohou sledovat Primu dál, jak byli dosud zvyklí.

Varianta 4: Pokud operátor žádnou z těchto variant není schopen zabezpečit – například z technických důvodů – musí přetáčení reklamy během zpětného přehrávání programu zakázat. Diváci uvidí všechny reklamní spoty tak, jak byly přehrány ve standardním vysílacím čase.

Každá varianta má různé nacenění, které bude muset operátor zohlednit. Televize Prima nezveřejnila konkrétní ceny, které účtuje operátorům za jednotlivé varianty. Každý operátor tak nabídne svým klientům jiné řešení. Někteří za příplatek poskytnou možnost i nadále přetáčet reklamní bloky.

Na závěr dodejme, že omezení přetáčení reklam se z velkých televizních skupin dotkne pouze programů skupiny Prima. Konkurenční Nova již oznámila, že nehodlá tlačit operátory k zákazu přetáčení reklam.

Diváci placených TV služeb budou moci přetáčet reklamy v zpětném zhlédnutí pořadů i po 1. březnu 2022. To je zřejmě nejdůležitější poselství dnešního oznámení televizní skupiny Prima. Zákaz přetáčení reklam se posouvá na červen.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
czech pay tviptv operátorkabelový operátorplacená televizepřetáčení reklampříjem televizetelevize přes internettv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Praha bude letos hostit HbbTV Sympozium a udělení cen HbbTV Awards
Čtěte dále

Praha bude letos hostit HbbTV Sympozium a udělení cen HbbTV Awards

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter