Nova nehodlá tlačit operátory k zákazu přetáčení reklam
Generální ředitel TV Nova Jan Vlček ve stanovisku zdůraznil, že Nova nechystá žádné změny ve způsobu, jakým mohou diváci konzumovat její obsah. Jinými slovy, Nova nehodlá tlačit operátory placené televize k zákazu přetáčení reklam.
„Cílem TV Nova je nabízet divákům ten nejlepší obsah, při jehož konzumaci využívají diváci nejrůznější technologické funkce. Většina z nich si již zvykla, že jsou běžnou součástí balíčku služeb. Diskuze, která se kolem nich v současnosti vede, se odehrává nejen v České republice, ale v celé Evropě. TV Nova výhledově nechystá žádné změny ve způsobu, jakým mohou diváci její obsah konzumovat,“ uvedl generální ředitel Novy Jan Vlček v prohlášení, které zveřejnil web Mediaguru.cz v minulém týdnu.
Paradoxní je, že to byla právě skupina Nova, která před třemi lety jako první požádala největšího pay-tv operátora o plošné omezení přetáčení reklam na svých programech. Operátor Skylink v létě 2019 na žádost Novy zablokoval možnost jakéhokoliv přetáčení záznamu směrem dopředu na všech stanicích Novy a slovenské Markízy. Po několika týdnech však tuto funkci znovu povolil, jelikož ostatní operátoři tuto funkci rovněž zachovali.
Přetáčení reklam od té doby respektuje i skupina Nova prakticky u všech operátorů. Nynější veřejné prohlášení je ujištěním trhu, že Nova žádné blokace přetáčení obsahu v současné době nechystá. Nebude tak následovat konkurenční Primu, která k omezení přetáčení reklam dotlačila prakticky všechny subjekty na trhu placené televize s výjimkou společnosti O2 TV.
Osud kanálů FTV Prima ve službě O2 je momentálně nejasný. Prima tvrdí, že nejpozději k 1. březnu 2022 dojde k ukončení distribuce u této služby. Skupina O2 na svém oficiálním Facebook profilu na četné dotazy svých klientů ještě v průběhu minulého týdne průběžně odpovídala, že vzájemná jednání s Primou stále probíhají.
Související článek: Večerní oznam TV Prima – Omezení přetáčení reklam se posouvá na červen
Názor z archivu: Návrat k domácím videorekordérům kvůli přeskakování reklam?