• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Globální mediální skupiny chtějí udržet tradiční placené programy i v éře streamingu

Juraj Koiš Publikováno 13. 12. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Mohou tradiční placené televizní programy úspěšně fungovat i v konkurenci prémiového streamingu? Na jedné straně chtějí globální mediální skupiny maximalizovat své příjmy z poplatků od operátorů placené televize, a zároveň chtějí co nejvíce peněz přímo od diváků za placený streaming.

Dálkový ovladač chytré televize. Ilustrační foto, autor Eric McLean, fotobanka Unsplash.com

Globálně působící mediální skupiny stále ještě hledají optimální model, jak zachovat velmi lukrativní placené stanice, a nekanibalizovat je svými vlastními streamingovými platformami. Na jedné straně chtějí tyto skupiny maximalizovat svůj příjem z poplatků od operátorů placené televize. Zároveň ale hledají způsob, jak získat co největší prostředky i přímo od svých diváků za prémiový streaming.

Obojí ale nejde dost dobře dohromady. Buďto vám diváci platí prostřednictvím úctu za kabelovou nebo satelitní televizi, nebo vám mohou platit přímo, když si objednají přístup k vaší streamingové službě. Není ale možné očekávat dvojí platby za každou domácnost za placenou televizi, i za streaming zároveň.

Šéfové největších skupin přitom původně předpokládali výrazný růst streamingu, ale zároveň i zachování poměrně zajímavého podílu tradiční placené televize. Výsledkem je, že streaming strmě roste právě na úkor tradičních pay-tv operátorů. Příjmy z placeného streamingu jsou ale v mnoha případech výrazně nižší než náklady, které tyto platformy vynakládají za původní obsah.

Právě vysoké platby za obsah pro streaming mohou být důvodem oddělení těchto operací od tradiční lineární televize. Pokud totiž bude tradiční placená televize fungovat samostatně, může být pro tyto skupiny ještě nějakou dobu výnosnější než samotný streaming. Osamostatnění prémiových streamingových platforem zároveň vytvoří prostor pro sloučení s konkurenčními službami. Dlouhodobě se totiž ukazuje, že na globálním trhu není prostor pro osm až deset navzájem si konkurujících streamingových služeb.

Šéfové největších skupin přitom původně předpokládali výrazný růst streamingu, ale zároveň i zachování poměrně zajímavého podílu tradiční placené televize. Výsledkem je, že streaming strmě roste právě na úkor tradičních pay-tv operátorů. Příjmy z placeného streamingu jsou ale v mnoha případech výrazně nižší než náklady, které tyto platformy vynakládají za původní obsah.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Zemřel Zbyněk Meruňka, klíčová tvář nejúspěšnějšího období televize Nova
Čtěte dále

Zemřel Zbyněk Meruňka, klíčová tvář nejúspěšnějšího období televize Nova

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter