• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Streamingová služba Peacock prý prodělává až 7 milionů dolarů denně

Juraj Koiš Publikováno 28. 7. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Služba Peacock je druhém čtvrtletí prodělala celkem 651 milionů dolarů. Průměrná ztráta tedy vychází na více než 7 milionů dolarů za každý den. S výraznými ztrátami se však potýkají i konkurenční služby Disney+ nebo Paramount+, jde tedy o důsledek mimořádně tvrdého konkurenčního prostředí.

Pohled na město Filadelfie, kde má svou centrálu skupina ComCast. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor David Mark

Prémiový placený streaming v dnešním konkurenčním prostředí nemusí nutně přinášet pohádkové zisky, zvláště pokud jde o globálně působící korporaci, která vstoupila do streamingového světa až po odeznění prvotního boomu. Mohli by o tom vyprávět manažeři společnosti ComCast a streamingové platformy Peacock, která už souhrnně prodělala několik miliard dolarů, a další ztráty očekává i v nejbližším roce. Podle nejnovějších výsledků prodělala tato placená služba 651 milionů dolarů, a to jen za druhé čtvrtletí letošního roku 2023. To znamená průměrnou ztrátu více než 7 milionů dolarů za každý den!

Peacock zatím nepůsobí globálně, a soustřeďuje se primárně na domovský americký trh. Její mateřská skupina ComCast však figuruje na globálním trhu placené televize, a svůj obsah licencuje několika větším streamingovým platformám. V zemích východní Evropy lze vybrané filmy a seriály z Peacocku sledovat na platformě SkyShowtime. Zde je však nutné podotknout, že obsah Peacocku je zde zastoupen ve velmi výrazné menšině. Pokud jste byli v poslední době v USA a tuto službu jste vyzkoušeli, zjistíte, že velká část současné i archivní tvorby z Peacocku není u nás dostupná.

Ale zpět k ekonomice. Zmíněná více než půlmiliardová ztráta (v amerických dolarech) za druhé čtvrtletí je podle slov vedení očekávaná, počítalo se s ní. CFO skupiny Comcast Jasom Armstrong připisuje tuto ztrátu důsledkům výrazných změn ve fungování této platformy, které jsou velmi nákladné. V podobném duchu se nedávno vyjádřil na konferenci Deutsche Bank Media, Internet & Telecom.

Psali jsme: Comcast revitalizuje streamingovou službu Peacock, letos očekává další obrovskou ztrátu

Již v březnu jsme na TVKOMPAS.cz psali, že streamingová služba Peacock má před sebou klíčový rok své existence. Její souhrnná ztráta se ještě před začátkem letošního roku pohybovala již nad dvěma miliardami amerických dolarů. A vedeni Comcastu začátkem roku skutečně uvedlo, že letos očekává další astronomickou ztrátu, která by měla činit více než 3 miliardy amerických dolarů za jediný rok!

Comcast proto přistoupil k výrazným změnám a znatelnému omezení bezplatné nabídky této streamingové služby.

Tato korporace dokonce začala omezovat i účty, které poskytovala platícím divákům partnerských pay-tv operátorů. Tyto prémiové účty byly poskytnuty jako benefit pro diváky kabelové televize s cílem získat je časem jako plnohodnotné předplatitele služby Peacock. Ani tento model se však neosvědčil. Spolupráce s partnerskými operátory sice pomohla Peacocku opticky navýšit celkový počet uživatelů, ovšem nepřinesla očekávané příjmy.

S výraznými ztrátami se však nepotýká jen platforma Peacock, ale i streamingové služby jiných větších mediálních skupin. Například Disney+ i Paramount+ očekávají ztráty i v roce 2024, a potenciálně i v roce 2025.

Nová studie: Polovina uživatelů internetu uvádí, že nesleduje tradiční lineární televizní vysílání
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátorpeacockplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus
2. 7. 2025
Nova s Primou v tomto týdnu představí podzimní programové taháky
Čtěte dále

Nova s Primou v tomto týdnu představí podzimní programové taháky

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter