• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Comcast revitalizuje streamingovou službu Peacock, letos očekává další obrovskou ztrátu

Juraj Koiš Publikováno 10. 3. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled na město Filadelfie, kde má svou centrálu skupina ComCast. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor David Mark

Americká streamingová služba Peacock, která patří konglomerátu Comcast, má před sebou klíčový rok své existence. Její vlastník přichází s významnými změnami ve snahe zvrátit dosavadní ohromné ztráty, které se pohybují již nad dvěma miliardami amerických dolarů. Letos dokonce Comcast očekává další astronomickou ztrátu své služby, která by mohla přesáhnout až 3 miliardy dolarů za jediný rok! Proto nyní dochází k výrazným změnám a znatelnému omezení bezplatné nabídky této streamingové služby.

Comcast už v předchozích měsících dost zásadně omezil nabídku bezplatně dostupných titulů, které šlo sledovat s reklamou. Operátor zjistil, že se mu tento model dostatečně nevyplácí a dal si za cíl výrazně zvýšit počet platících diváků. Jeho původní čísla se po spuštění pohybovala nad úrovní 54 milionů diváků, ovšem poměr těch platících se pohyboval v nižších desítkách procent. Platformě se sice podařilo v posledním kvartále 2022 překonat hranici 20 milionů platících diváků, ale pouze za cenu výrazného omezení bezplatně dostupného obsahu.

Comcast dokonce začal omezovat i účty, které poskytoval platícím divákům partnerských pay-tv operátorů. Tyto prémiové účty byly poskytnuty jako benefit pro diváky kabelové televize s cílem získat je časem jako plnohodnotné předplatitele služby Peacock. Ani tento model se však neosvědčil. Spolupráce s partnerskými operátory sice pomohla Peacocku opticky navýšit celkový počet uživatelů, ovšem nepřinesla očekávané příjmy.

Výsledkem je, že Comcast do značné míry rezignoval na „bezplatné diváky“ a hodlá se soustředit na investice do prémiového obsahu pro své platící uživatele. V rámci platformy Peacock tak v dalších měsících nabídne více sportovních přenosů, které jsou pro diváky v Americe atraktivní, a rovněž pracuje na posílení původního obsahu pro tuto platformu. Podobnou cestou se vydají i další hráči na americkém trhu, například konkurenční platforma Paramount+.

Bezplatná verze streamingové služby Peacock je tak již několik týdnů definitivně minulostí. Formálně ji sice Comcast ještě nabízí, ovšem reálně už je v bezplatné části dostupný pouze promo obsah, případně prvních několik dílů některých seriálů, s cílem nalákat diváky na pořízení placené varianty.

Bezplatně lze však mnoho pořadů z Peacocku sledovat v aplikaci americké televizní sítě NBC, která je vlajkovou mediální firmou skupiny Comcast.

Poznámka na závěr: Vybrané pořady a seriály z platformy Peacock lze sledovat i v České republice a na Slovensku v placené nabídce nové platformy SkyShowtime. Ta kombinuje obsah globálních mediálních skupin Paramount a Comcast.

Comcast do značné míry rezignoval na „bezplatné diváky“ a hodlá se soustředit na investice do prémiového obsahu pro platící uživatele platformy Peacock. Podobnou cestou se vydají i další hráči na americkém trhu, například konkurenční platforma Paramount+
Související článek: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Glosa: BBC a Gary Lineker už jsou zase kamarádi
Juraj Koiš 14. 3. 2023
Dokumentární kanál Prima ZOOM slaví 10. narozeniny a spouští novou kampaň
Juraj Koiš 10. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
20. 3. 2023
Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
20. 3. 2023
Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut
20. 3. 2023
Končí placená stanice UP Network, dostane blíže nespecifikovanou náhradu
Čtěte dále

Končí placená stanice UP Network, dostane blíže nespecifikovanou náhradu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
    • Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
    • Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter