• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Poznámka: Omezení přetáčení reklam u nahraných pořadů

Juraj Koiš Publikováno 16. 8. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Domácnosti. Ilustrační foto: Pixabay.com

Televizni služba O2 TV provedla úpravy v omezení přetáčení reklam na programech televizní skupiny Prima, a od pondělí 15. srpna zablokovala přetáčení rovněž u nahraných pořadů v případě, že si je divák přehrává v podobě nahrávek, které si nechal zaznamenat na vzdálené úložiště operátora. Mediální oddělení skupiny O2 tuto skutečnost potvrdilo portálu Digitální rádio s tím, že omezení se vztahuje pouze na kanály FTV Prima.

Rozšíření omezení přetáčení obsahu o pořady, které si divák nechal zaznamenat do sekce Nahrávky, může část uživatelů překvapit, je však očekávatelné vzhledem k tomu, že Prima tuto skutečnost dlouhodobě komunikovala. Obchodně totiž nemá smysl zakazovat přetáčení jen u pořadů v rámci zpětného zhlédnutí. Pokud už toto omezení jednou vyžadujete, je přirozené, že by se to mělo vztahovat na veškerý obsah vysílaný televizní společností, tedy nejen na záznam vysílání nabízený přímo operátorem.

Nicméně i v tomto případě se mohou lišit názory různých lidí na problematiku. Zástupce jednoho z významných pay-tv operátorů nám v neformálním rozhovoru řekl, že představy jednotlivých stran jsou i v této věci rozdílné. Pokud si totiž nahrávku pořídí divák sám pro svou vlastní potřebu, měl by mít možnost se v rámci záznamu pohybovat bez omezení. Není však jasné, jak přistupovat k případům, když divák sleduje nahrávku mimo 7denního zpětného zhlédnutí, ale tuto nahrávku mu přes svou aplikaci zprostředkuje operátor.

Celá problematika omezení přetáčení reklam je tak mnohem komplikovanější než se původně zdálo. I proto by bylo vhodné, kdyby časem došlo k jednotnému stanovení pravidel pro celý trh, a k vytvoření podrobného manuálu zahrnujícího všechny teoretické situace. Jednotné technické řešení existuje například u operátorů v Německu. Ve Švýcarsku operátoři implementují omezení jednotně podle zmíněného podobného manuálu, jenž má přes 40 stran. Psali jsme o tom v podrobné reportáži ze setkání zástupců pay-tv operátorů, které proběhlo na konci února.

Vytvoření společného řešení by bylo vhodné i z toho pohledu, že televizní skupina Prima nemusí být v budoucnu jediná, kdo by požadoval omezení přetáčení obsahu v internetové televizi. Z technického hlediska by tedy bylo vhodnější, aby měl celý trh jednotné řešení místo toho, aby se opakovaně vyvíjelo několik různých řešení pro různé kanály.

Související reportáž: Kulatý stůl k přetáčení reklamy. Pay-tv operátoři hledali společné řešení. Přinášíme podrobný rozbor debaty
Názorová analýza z archivu: Jak velkým problémem je přetáčení reklam?
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
czech pay tviptv operátoro2 tvplacená televizepoznámky a glosypřetáčení reklamtelevize přes internettv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Atmedia index: Placenou televizi v ČR využívá 57 procent diváků ve věku 15-69 let
23. 3. 2023
Problémy s přehráváním fotbalu v Itálii kvůli velkému zájmu fanoušků
Čtěte dále

Problémy s přehráváním fotbalu v Itálii kvůli velkému zájmu fanoušků

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter