• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Platforma DAZN uzavřela klíčový obchod týkající se španělské fotbalové La Ligy

Juraj Koiš Publikováno 15. 12. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Vysílání přes internet je klíčovým způsobem distribuce pro značku DAZN. Orientace na satelitní televizi ale naznačuje, že tato platforma je klíčová pro spolehlivé vysílání nejatraktivnějších sportovních přenosů v evropských zemích.

Logo sportovního kanálu DAZN1. Zdroj: Screenshot

Španělská fotbalová soutěž La Liga, která patří mezi 5 nejžádanějších fotbalových produktů v Evropě, bude mít v nadcházejících 5 sezónách nového klíčového vysílacího partnera. Vedle dlouholeté spolupráce se skupinou Telefonica se do aukce úspěšně zapojila i globální streamingová platforma DAZN, která ve Španělsku provozuje i čtyři lineární sportovní programy přes satelit. Od příští sezóny bude moci svým klientům nabídnout až polovinu přenosů nejvyšší španělské fotbalové soutěže. O vysílací práva se bude dělit právě se skupinou Telefonica.

Největším vysílatelem přenosů z La Ligy na domovském španělském trhu zůstává skupina Telefonica, která bude ve svých televizních službách přenášet minimálně 5 přenosů z každého hracího dne, a všech 10 přenosů ze tří hracích dní. Celkem tedy získá 205 přímých přenosů, za které zaplatí odhadem přibližně 550 milionů EUR za jednu sezónu. Zbývající balík 175 zápasů bude mít k dispozici už zmíněná platforma DAZN, která díky tomuto obchodu může významně posílit na španělském trhu.

Telefonica a DAZN budou vzájemně spolupracovat i v rámci televizní platformy Movistar+, která už nyní přenáší lineární kanály DAZN. Abonenti služby Movistar+ tak budou moci sledovat i fotbalové zápasy, které drží tato převážně internetová platforma.

Satelitní televize je pro DAZN stále důležitější vysílací platformou. Lineární kanály DAZN1, DAZN2 a další už provozuje na několika trzích. Nejširší portfolio má právě ve Španělsku, kde lze přes satelit sledovat stanice DAZN 1-3, a DAZN F1. V Itálii vysílají dva programy DAZN, v Německu a Rakousku lze rovněž sledovat dva programy pod touto značkou.

Platforma rovněž experimentuje s placenou terestrickou televizí přes anténu, ale zatím výhradně v Itálii.

Vysílání přes internet je pochopitelně klíčovým způsobem distribuce sportovního obsahu značky DAZN prakticky na všech trzích, kde působí. Orientace na satelitní televizi na důležitých evropských trzích ale naznačuje, že lineární satelitní televize je klíčová pro spolehlivé vysílání nejatraktivnějších sportovních přenosů.

Mimochodem, celková hodnota kontraktu španělské fotbalové La Ligy pro domácí trh činí 4,95 miliardy EUR za období následujících pěti sezón.

Satelitní televize je pro DAZN stále důležitější vysílací platformou nejen ve Španělsku, ale i v Německu nebo Itálii. Platforma rovněž experimentuje s placenou terestrickou televizí přes anténu, ovšem zatím výhradně v Itálii.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
daznevropasatelitní televizešpanělskotelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus
2. 7. 2025
O2 TV představilo vánoční bonusy. Deset programů překlopí do Full HD
Čtěte dále

O2 TV představilo vánoční bonusy. Deset programů překlopí do Full HD

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter