• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Glosa: Vítězství Donalda Trumpa přinese CNN a dalším televizím miliony nových diváků

Juraj Koiš Publikováno 11. 11. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Bílý dům. Ilustrační foto: Pexels.com

Spojené státy americké budou mít od 20. ledna 2025 podle očekávání nového prezidenta. Vítězem voleb se – rovněž podle očekávání – stal Donald John Trump, jenž přesvědčivě zvítězil nejen v počtu volitelů, ale i v celkovém počtu hlasů. Zatímco u Demokratů jsou podobná vítězství běžná – jelikož mají tradiční většinu v klíčových státech New York a California – u Republikánů je přece jen překvapivé, když jejich kandidát zvítězí i v celkovém součtu všech hlasů v rámci USA. Trumpovo vítězství je nicméně zajímavé i v tom ohledu, že zvítězil ve všech sedmi tzv. swing states včetně Nevady, která v posledních čtyřech prezidentských volbách volila výhradně kandidáty Demokratické strany.

V dnešním sloupku se nebudu věnovat politickým důsledkům vítězství Donalda Trumpa. Za tímto účelem už vznikly – a ještě vzniknou – desítky různých úvah a analýz. Jeho vítězství je však zajímavé především z pohledu médií. Těm to pomůže získat nové diváky a čtenáře. V nejbližších letech tradiční mediální společnosti získají vysokou sledovanost a čtenost, o kterou postupně přišly v důsledku nástupu nových médií.

Ať už si o osobě Donalda Trumpa myslíte cokoliv, jedno je nesporné. Jde o vděčný „mediální magnet“. Ptáte se, proč je většina médií doslova posedlá právě tímto člověkem? Klíčovým důvodem je fakt, že titulní stránka s jeho jménem může vyprodat náklad jakýchkoliv novin. Televizní reportáž nebo debata zaznamenává nadprůměrnou sledovanost. A článek se jménem Trump v titulku přináší vysoká čísla čtenosti i v online prostoru. Nebudu zastírat, že právě to je důvod, proč jsem napsal tuto glosu.

Ohromná negativní publicita v médiích totiž funguje obousměrně. Většina amerických celebrit a osobností může dnem i nocí opakovat, jak moc Trumpa nenávidí. Ve skutečnosti si ale velká část z nich tajně přála, aby v politice zůstal. Nyní mohou stejné osobnosti další čtyři roky lamentovat. Díky tomu přilákají pozornost médií i v situacích, kdy by se o nich běžně nemluvilo.

Typickým příkladem je americká televize CNN. Kdysi jedna z nejmocnějších značek na tamním televizním trhu se dnes potácí na hraně relevantnosti. V Americe už není příliš mnoho těch, kdo by ji brali vážně. I nejvýraznější fanoušci Demokratů a odpůrci Donalda Trumpa radši dávají přednost MSNBC před CNN.

Ovšem když byl Trump prezidentem v letech 2016-2020, těžila z toho právě značka CNN. Průměrná denní sledovanost CNN se tehdy pohybovala v nižších jednotkách milionů. Když Trump z funkce odešel, průměrná sledovanost se propadla k nižším stovkám tisíc.

Stovky tisíc se mohou zdát jako slušné číslo, ovšem v kontextu amerického trhu čítajícího více než 300 milionů lidí je to směšná hodnota. Pro porovnání, stovky tisíc diváků denně generuje i veřejnoprávní televize ČT 24, přestože její množina potenciálních diváků je 30krát nižší než u americké CNN. Česká televize se svým programem však má u zdejších diváků důvěru, což nelze říci o CNN v USA.

Proto se domnívám, že novináři a vedoucí manažeři nejen CNN, ale i dalších amerických médií, ve skutečnosti přivítali výsledek těchto voleb, i když to nemohou dát veřejně najevo.

Čtyři další roky s Trumpem v Bílém domě přinesou zpravodajským televizím novou energii, a miliony nových diváků. Tradiční televizní programy tak čeká světlá budoucnost.

To se nedá říci o průzkumných agenturách. Ty se ve svých veřejných výstupech výrazně zmýlily – už poněkolikáté. Neveřejné průzkumy byly mnohem přesnější a naznačovaly výrazné zisky Trumpa ve všech důležitých státech. Ovšem tato data se nikdy nedostala na veřejnost.

Běžní diváci a čtenáři viděli jen výrazně upravené veřejné výstupy průzkumníků, které neměly nic společné s realitou. Výsledky voleb to potvrdily.

Nyní je otázkou, zda vůbec ještě existuje možnost napravit poškozenou reputaci, aby voliči výskumným agenturám ještě někdy uvěřili.

Většina amerických celebrit a osobností může dnem i nocí opakovat, jak moc Trumpa nenávidí. Ve skutečnosti si ale velká část z nich tajně přála, aby v politice zůstal. Nyní mohou stejné osobnosti další čtyři roky lamentovat. Díky tomu získají ohromnou publicitu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
druhápoznámky a glosyusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Stanice Nova Sport a Premier Sport odvysílají zápasy českých týmů v předkolech evropských fotbalových pohárů
Juraj Koiš 16. 7. 2025
Oneplay Sport láká na start nové fotbalové sezony, konferenční přenosy i návrat show TIKI-TAKA
Juraj Koiš 15. 7. 2025
Mohlo by vás zajímat
Americký soud zamítl hromadnou žalobu vůči Amazonu ohledně zařazování reklam do placeného streamingu
18. 7. 2025
Lineární kanály ve streamingu? Disney+ reaguje na přání diváků a spustil další archivní program
18. 7. 2025
Globální premiéra nové série South Parku je v ohrožení. Už jednou byla odložena
16. 7. 2025
Největší satelitní operátor v USA spustil bezplatnou televizní službu přes internet
Čtěte dále

Největší satelitní operátor v USA spustil bezplatnou televizní službu přes internet

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Sportovní přenosy bez zpětného zhlédnutí? Přístup televizí se různí
    • Americký soud zamítl hromadnou žalobu vůči Amazonu ohledně zařazování reklam do placeného streamingu
    • Lineární kanály ve streamingu? Disney+ reaguje na přání diváků a spustil další archivní program

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter