• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Discovery+ a HBO Max se časem sloučí do jedné streamovací služby

Juraj Koiš Publikováno 16. 3. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Streamingové služby umožňují sledovat obsah na několika zařízeních současně. Ilustrační foto: William Iven, fotobanka Pixabay.com

Je to už týden co na český trh oficiálně vstoupila streamovací služba HBO Max. Pro české diváky a internetové uživatele se toho moc nezměnilo, v podstatě šlo jen o rebranding původní služby HBO GO. Nová aplikace však přinesla nové funkce a díky výraznému rozvoji značky HBO Max lze očekávat, že se na českém a slovenském trhu objeví mnohem více zajímavého obsahu s českou lokalizací. Ovšem, v případě HBO Max půjde zřejmě o přechodný jev.

Spojení skupin Warner Media a Discovery přinese jednu z největších mediálních skupin na globálním trhu. A jakmile bude celý obchod finalizován, dotkne se to i fungování streamingových služeb obou skupin. Lze očekávat spuštění společné služby, která bude kombinovat všechen obsah z Discovery+ i HBO Max.

Otázkou ale zůstává, zda se těmto skupinám podaří vytvořit skutečně globální produkt, který se nebude obsahově lišit v různých zemích. I dnes totiž platí, že největší porci obsahu mají k dispozici diváci na domovském trhu v USA. Globální platformy se sice snaží zpřístupnit to nejlepší i na dalších trzích, ovšem licenční dohody mnohdy neumožňují, aby se diváci v některých částech světa legálně dostali úplně ke všemu, co je k dispozici na americkém trhu.

Jeden příklad za všechny. Na programu Travel Channel patřícím skupině Discovery jsem v minulosti s velkou oblibou sledovat docu-reality show Hotel Impossible. Zdejší mutace Travel Channel však nabízela pouze prvních několik sérii, a český nebo slovenský divák se ani skrz legální streamingové platformy nemohl dostat k novějším částem, které se neobjevily ve zdejším vysílání.

Podobných příkladů by se pochopitelně našlo mnohem více. Důvodem je fakt, že práva k vysílání některých titulů se v různých zemích obchodují odlišně. Domovská mediální skupina tak nemusí mít k dispozici vysílací práva ke svému vlastnímu produktu v některých zemích, jelikož je poskytla jinému distributorovi.

Největší porci obsahu mají k dispozici diváci na domovském trhu v USA. Globální platformy se sice snaží zpřístupnit to nejlepší i na dalších trzích, ovšem licenční dohody mnohdy neumožňují, aby se diváci v některých částech světa legálně dostali úplně ke všemu, co je k dispozici na americkém trhu.
Doporučená analýza: Svět streamingu. Vysoká cena může být překážkou. Řešením mohou být paradoxně dražší balíčky
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropahbo maxiptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Disney+ a další noví hráči zpřístupňují exkluzivní obsah postupně
Čtěte dále

Disney+ a další noví hráči zpřístupňují exkluzivní obsah postupně

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter