• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje

Juraj Koiš Publikováno 17. 2. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Umožnit divákům sledovat prémiový streamovaný obsah zdarma nemusí být nutně dobrý byznys model. Nezávisle se o tom přesvědčili manažeři velkých mediálních skupin Comcast a Paramount, jejichž streamingové služby lze sledovat zdarma, pokud strpíte určité množství vložených reklam. Výsledkem je ztráta půlmiliardy dolarů ze streamingových aktivit u skupiny Paramount a více než 2 miliardy dolarů u skupiny Comcast.

Mnoho lidí nejen v mediální branži má dojem, že globální streamingové platformy fungují jako stroje na peníze. To je sice pravda, ovšem o některých značkách platí především to, že peníze svých akcionářů výrazně „požírají“ místo toho, aby jim je přinášely. Mohou za to ohromné investice do původního prémiového obsahu, a z toho plynoucí obrovské ztráty.

Abyste v ostré globální konkurenci obstáli, musíte produkovat jeden nový seriál za druhým. Platící publikum si totiž žádá neokoukaný obsah. A produkce podobného obsahu stojí miliardy dolarů ročně. Pokud byste chtěli tyto miliardy vydělat zpět, museli byste výrazně zvýšit ceny, které účtujete svým platícím divákům. Tudy cesta nevede.

Proto manažeři streamingových platforem hledají další cesty, jak by se jim mohly tyto obří investice vrátit. Své akcionáře už neoslníte jen tím, že vám neustále rostou počty klientů. Klíčové jsou ekonomické ukazatele. Pokud vám roste klientská báze a vy navzdory tomu navyšujete ztráty, něco je špatně.

Archivní text: Reklama je pro klienty placených platforem nechtěnou překážkou, ukázal průzkum

Jednou z cest, jak tento trend zvrátit, je zavést levnější účty s reklamou, případně poskytovat streaming úplně zdarma s ještě vyšším objemem reklamy. Přesně tak to dělala streamingová platforma Peacock i předchůdce dnešní platformy Paramount+ na domovském trhu v USA. A obě firmy nezávisle na sobě od těchto praktik upustily. Volné účty sice ponechaly jejich držitelům, ale jen proto, aby se vyhnuly výraznému poklesu klientů. Pokud byste ale chtěli nový free účet dnes, už by vám jej nezřídili.

Vložená reklama jednoduše nevygeneruje dostatečné příjmy k tomu, aby se provoz vyplatil. A tak se dostáváme znovu na začátek. Abyste mohli divákům nabízet prémiový placený obsah, je potřeba jej přiměřeně ocenit. Ve světle obřích ztrát velkých streamingových gigantů včetně Paramountu, Comcastu ale i Disney+ je však namístě otázka, zda lze najít dostatek ochotně platících diváků, kteří by uživili stále dražší produkci výpravných filmů a seriálů, jimiž se tyto streamingové služby tak rády pyšní.

Uvidíme, jak na tom budou globální streamingoví hráči ode dneška za rok. Přesněji jejich ekonomické ukazatele. Tyto hodnoty mohou totiž výrazně ovlivnit i působení dalších lokálních značek na různých trzích, včetně České republiky a Slovenska.

Související článek: Významné streamingové platformy budou zřejmě i letos ve ztrátě. Klíčový pro ně bude až rok 2025
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv freeiptv operátorplacená televizepoznámky a glosypříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Glosa: BBC a Gary Lineker už jsou zase kamarádi
Juraj Koiš 14. 3. 2023
Dokumentární kanál Prima ZOOM slaví 10. narozeniny a spouští novou kampaň
Juraj Koiš 10. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
20. 3. 2023
Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
20. 3. 2023
Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut
20. 3. 2023
Značka TNT Sports míří na britský trh. V Americe přitom nepůsobí jako samostatný kanál
Čtěte dále

Značka TNT Sports míří na britský trh. V Americe přitom nepůsobí jako samostatný kanál

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
    • Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
    • Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter