• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Celkový čas strávený u televize byl loni vyšší než v letech 2019 a 2020

Juraj Koiš Publikováno 23. 2. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Sledovanost tradičních televizních programů stoupá. Loňské statistiky ukazují, že sledovanost televizních programů byla vyšší v roce 2021 než v předchozích dvou letech. Dokonce vzrostla i ve srovnání s rokem 2020, který byl mnohem výrazněji poznačen koronavirovou pandemii. Je však potřeba připomenout, že i první půle roku 2021 se nesla ve znamení plošných lockdownů, což mohlo výrazně pomoci celkovému času, který diváci tráví u televize.

Navzdory tomu, že celkový čas u televize byl loni vyšší než v předešlých dvou letech, i tak Češi zaostali za svými sousedy. Průměrný denní čas u televize loni v ČR činil 3 hodiny a 43 minut. V Polsku však průměrný čas byl 4 hodiny 10 minut, na Slovensku 4 hodiny a 20 minut, a v Maďarsku se dokonce přiblížil k 5 hodinám.

Vyplývá to z dat elektronického měření sledovanosti v jednotlivých zemích, které zkompilovala agentura Atmedia zastupující tematické televizní programy na reklamním trhu. Tato společnost celkem zastupuje 28 televizních stanic. V tiskové zprávě zdůraznila i několik dalších hodnot, které vyplynuly z elektronických měření.

„Rok 2020 byl mimořádný v tom, že televizi sledovali mnohem víc také děti a lidé ve věku 15–24 let. Naopak loňský rok byl ve znamení návratu trendu klesající televizní sledovanosti u mladších věkových skupin diváků,“ popisuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia. Zdůrazňuje ovšem, že i přesto tráví české děti v kategorii 4–14 let sledováním televize v průměru stále 1,5 hodiny denně. U mileniálů, tedy diváků ve věku 25–34 let, dosahují hodnoty sledovanosti dokonce 2 hodin a 17 minut denně.

„V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň,“ zdůrazňuje Pavel Müller. V porovnání s ostatními státy ve střední Evropě je ovšem Česká republika jedinou zemí, kde loni televizní sledovanost vzrostla nejen v porovnání s rokem 2019, ale také s rokem 2020. Televizní diváci ve věkové kategorii 4+ loni trávili sledováním televize v průměru 3 hodiny a 43 minut denně, což bylo o 1 % více než v roce 2020 a 8 % více než v předkrizovém roce 2019.

V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň nejen v ČR, ale i v dalších zemích.

Kolik hodin tráví diváci u televize?

Průměrný denní čas u televize. Zdroj: Atmedia

Povinné poznámky pod čarou ke zdroji dat:
Česká republika: ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Polsko: Nielsen Audience Measurement, Živě + TS0–2, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Slovensko: PMT/KANTAR, Živě + TS0–3, 2019–2021.
Maďarsko: Nielsen Közönségmérés, Živě + TS0–7, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropakabelová televizemaďarskopolskopříjem televizesatelitní televizeslovenskotelevize na běžnou anténutelevize přes internettelevizní sledovanost


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
O2 reaguje na Primu: Jsme rádi, že jsme pomohli divákům
Čtěte dále

O2 reaguje na Primu: Jsme rádi, že jsme pomohli divákům

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter