• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Atmedia zaznamenává výrazný převis poptávky po televizní reklamě. Pomohl k tomu silný sportovní rok

Juraj Koiš Publikováno 4. 9. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Diváci od začátku letošního roku vykazují zvýšený zájem o filmové a sportovní kanály. K růstu sportovních stanic pomohl i velmi silný sportovní rok, díky němuž rostl podíl placenému programu Eurosport 1. Mediální zastupitelství Atmedia zaznamenalo i významný růst průměrného podílu na sledovanosti. Přispěl k tomu i start televizní stanice Warner TV na jaře letošního roku.

Vysokou sledovanost měly Letní olympijské hry v Paříži, které na Eurosport 1 oslovily více než 800 tisíc diváků starších čtyř let. Ilustrační foto, autor: Luca Dugaro, Unsplash

Mediální zastupitelství Atmedia dosahuje od začátku roku 2024 průměrného 6,4% podílu na sledovanosti. To představuje meziroční nárůst o desetinu, ke kterému přispělo rozšíření portfolia o Warner TV, ale i rostoucí zájem diváků o filmové, lifestylové a sportovní kanály. Společnost zároveň zaznamenává rekordní poptávku po TV reklamě, která převyšuje dostupnou kapacitu.

„Zatímco v loňském roce jsme na 6% podíl na sledovanosti dosáhli jen v některých měsících, letos této hodnoty dosahujeme v každém jednotlivém měsíci od začátku roku, přičemž v některých měsících jsme se dokonce přiblížili k 7 procentům,“ upozorňuje Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia.

Celkem 25 měřených tematických televizních stanic zastupovaných agenturou Atmedia má celkový průměrný podíl na sledovanosti ve výši 6,4 % u diváků ve věku 18–69 let. K tomuto nárůstu pomohlo bezesporu rozšíření portfolia zastupovaných stanic o Warner TV. Tato filmová a seriálová televize osloví měsíčně v průměru téměř 800 tisíc diváků starších čtyř let.

V meziročním srovnání se daří i filmovým kanálům, jako jsou AXN, CANAL+ Action, FilmBox Stars nebo Film+. Dalším příkladem jsou lifestylové kanály Spektrum Home a TLC nebo dokumentární TV stanice Discovery Channel. „Mimořádného úspěchu vzhledem k tzv. supersportovnímu roku dosahuje letos také Eurosport 1,“ upozorňuje Michaela Suráková s tím, že podíl na sledovanosti tohoto sportovního kanálu vzrostl meziročně o téměř 30 %.

K tématu: Streaming je klíčový pro budoucnost, tradiční vysílání je ale klíčové pro akcionáře

Vysokou sledovanost měly Letní olympijské hry v Paříži, které na Eurosport 1 oslovily více než 800 tisíc diváků starších čtyř let. Úspěšné byly ovšem i další sportovní eventy letošního roku – například celkový zásah grandslamového turnaje Australian Open se vyšplhal na téměř půl milionu diváků starších čtyř let.

Všechny citované hodnoty sledovanosti vyšly z elektronického měření sledovanosti ATO – Nielsen, měření živého a odloženého sledování do 3 dnů po odvysílání.

Poptávka po televizní reklamě zároveň převyšuje dostupnou kapacitu. Pětina požadovaných ratingových bodů – GRPů – se na televizní stanice nevejde. Vysokou poptávku po TV reklamě očekává společnost Atmedia i v nadcházející podzimní sezóně.

„Situace bude podobná loňskému roku. Ukazují to minimálně čísla za září, kdy se nám i přes letošní navýšení reklamního inventory nedaří umístit na naše TV stanice zhruba 20 % objednávek. Vzhledem k této situaci budeme zadavatelům TV reklamy v rámci vyjednávání na další rok doporučovat, aby investice do TV reklamy rozložili do více měsíců v roce,“ zdůrazňuje Michaela Suráková. Podobný převis poptávky očekává i v říjnu a listopadu.

Svět streamingu: Vyšší číslo prodává? S rostoucím počtem bezplatných FAST kanálů klesá jejich kvalita
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeiptv freeiptv operátorplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
31. 10. 2025
Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
31. 10. 2025
Disney dokončil proces sloučení své platformy Hulu se sportovní streamovací službou FuboTV
30. 10. 2025
Svět streamingu: Manažeři pomalu zjišťují, že příliš mnoho hráčů se neuživí. Přichází období konsolidace?
Čtěte dále

Svět streamingu: Manažeři pomalu zjišťují, že příliš mnoho hráčů se neuživí. Přichází období konsolidace?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
    • Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
    • Podzim plný záhad na FilmBox Stars

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter