• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Svět streamingu: Manažeři pomalu zjišťují, že příliš mnoho hráčů se neuživí. Přichází období konsolidace?

Juraj Koiš Publikováno 4. 9. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Dálkový ovladač chytré televize. Ilustrační foto, autor Eric McLean, fotobanka Unsplash.com

Na každém trhu je prostor pro několik globálních streamingových služeb, a jednu nebo dvě silné lokální značky, které získají dostatek platících klientů, aby se jejich provoz vyplatil. Otázkou ale je, kolik těch globálních značek může spolu soupeřit? A kolik z nich dokáže z poplatků od diváků uživit své miliardové investice do původního obsahu, mnohdy jen za účelem udržení již platícího publika? Jak dlouho mohou mediální konglomeráty typu Disney, Comcast nebo Paramount udržet v chodu své dlouhodobě ztrátové streamingové platformy?

Nyní, v roce 2024, vedoucí pracovníci velkých mediálních společností už konečně připouští vypínání některých méně úspěšných streamingových služeb. A není se čemu divit. Jen na americkém trhu si vzájemně konkuruje přes 100 různých placených streamovacích služeb. Pokud do konkurenčního prostředí započteme i bezplatné online televizní platformy, dostaneme se až k 150 různým službám, které soupeří o diváky.

Původně měla každá významnější placená televizní stanice, a každá mediální skupina svou vlastní streamingovou službu. V USA jste se tedy mohli přihlašovat k různým službám, které byly doplňkem k tradičnímu televiznímu vysílání – například HBO, Showtime, CBS All Access, Boomerang, NBC, ABC, ESPN+ a tak podobně.

Nyní se však vedoucí pracovníci těchto skupin snaží rušit jednotlivé streamingové aplikace, a přesouvat diváky ke svým hlavním streamovacím službám. Skvělým příkladem je služba Boomerang, streamovací služba věnovaná klasickým kresleným seriálům, která vychází ze stejnojmenné kabelové stanice. Začátkem tohoto měsíce společnost Warner Bros. Discovery oznámila, že 30. září ukončí provoz služby Boomerang a přesune ji na svou streamovací službu Max.

To přichází v době, kdy společnosti Disney, Fox a Warner Bros Discovery začaly rušit své streamovací služby věnované konkrétním kabelovým stanicím. Místo toho podporují služby Paramount+, Disney+ nebo Max.

Související článek: Zvýšení cen u streamingových služeb může některé diváky odradit. Až 60 procent uvažuje o změně

Jednotlivé skupiny se už nebojí spolupracovat. Končí tedy doba, kdy musel mít každý velký hráč svou vlastní službu. Platformy Discovery+ a HBO Max se sloučily do služby Max. Objevily se také zprávy, že zástupci služeb Paramount+ jednají s Peacockem i Maxem o možném vytvoření společné zastřešující platformy, která by nabízela obsah obou společností.

Právě zde je vidět klíčový problém nynějšího fragmentovaného trhu. Placených streamingových služeb je příliš mnoho na to, aby všechny byly úspěšné. A diváci si žádají víc obsahu za jeden poplatek. Divák nechce platit pěti různým společnostem, aby mohl sledovat vše, co měl ještě před několika lety k dispozici v rámci jednoho účtu Netflixu.

Průměrný divák dnes platí za tři nebo čtyři různé streamingové služby. Ovšem pouze dvě z nich platí celoročně. Jen dvě mediální skupiny tak dostanou peníze od celoročních předplatitelů. Další provozovatelé získávají jen „streamingové turisty“, tedy diváky, kteří zaplatí jednou nebo dvakrát za rok, aby zhlédli nově vyprodukovaný obsah.

Je tedy možné, že při současné míře fragmentace nebude dost předplatitelů na to, aby uživili vyšší desítky různých placených streamovacích služeb.

Investoři v minulosti podporovali ztrátové streamingové služby v naději, že budou mít štěstí, a právě ta jejich služba se stane úspěšnou. Nyní se ovšem jejich podpora přesouvá pouze k těm službám, které mají potenciál být skutečně úspěšné. To nutí manažery velkých mediálních korporací, aby hledali cesty, jak streamování učinit ziskovým. I za cenu, že spojí síly se svými největšími konkurenty.

Spotřebitel tak bude mít ve výsledku na výběr z méně různých značek, ale získá přístup k mnohem větším knihovnám filmů, seriálů a jiných pořadů. To je zřejmě jediná cesta, jak může být streaming ziskový pro každou zúčastněnou mediální společnost.

Investoři v minulosti podporovali ztrátové streamingové služby v naději, že budou mít štěstí, a právě ta jejich služba se stane úspěšnou. Nyní se jejich podpora přesouvá pouze k těm službám, které mají potenciál být skutečně ziskové. I za cenu, že spojí síly se svými největšími konkurenty.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorplacená televizepoznámky a glosysvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
T-Mobile představil novou sadu tarifů pro televizní službu Magenta TV, nabídne je od listopadu
Čtěte dále

T-Mobile představil novou sadu tarifů pro televizní službu Magenta TV, nabídne je od listopadu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter