• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Plaformy HBO Max a Discovery+ pokračují v růstu, stále jsou však ve ztrátě

Juraj Koiš Publikováno 27. 2. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo streamingové služby HBO Max

Globální streamingové platformy mediální skupiny Warner Bros Discovery – WBD pokračovaly v růstu i v posledním kvartále roku 2022, jehož výsledky byly zveřejněny v průběhu minulého týdne. Služby HBO Max a Discovery+ stoupaly jak na globálním trhu, tak i na domovském trhu v USA. Společně mají celkem 96,1 mil. předplatitelů, což je mezikvartální růst o 1,1 milionu. Zlepšují se i další ukazatele jako je průměrný příjem na jednoho abonenta, který se blíží k 11 dolarům. Rovněž se daří významně snižovat provozní ztráty.

Růstový trend platforem Discovery+ a HBO MAX je důvodem, proč se v nejbližších měsících zatím nedočkáme společné streamingové platformy obou značek, která byla původně avizovaná. Vedení mediální skupiny Warner Bros Discovery totiž nechce narušit zvyklosti existujících předplatitelů obou služeb. Dokud budou obě značky růst nezávisle na sobě, není důvod je integrovat pod jednu společnou platformu.

Pokud by vedení skupiny WBD nutilo platící diváky k přechodu na úplně novou službu, hrozilo by, že část lidí své předplatné jednoduše zruší, jelikož jim nebude nová služba dostatečně vyhovovat. U nové značky se totiž očekává alespoň určité mírné zdražení vzhledem k tomu, že nová značka nabídne divákům výrazně vyšší počet titulů díky obsahovému sloučení dvou různých služeb.

S tím samozřejmě souvisí fakt, že obě služby budou expandovat na nové trhy jen velmi pomalu. Pokud by vznikla společná nová značka, ta by se prakticky hned rozšířila na všechny trhy, kde dnes působí alespoň jedna ze dvou původních služeb.

Růst obou značek Discovery+ a HBO MAX je přece jen velmi dobrou zprávou pro vedení skupiny Warner Bros Discovery. Zvláště ve světle informací, že neustálý růst na vysoce konkurenčním globálním trhu rozhodně není samozřejmostí, o čem se přesvědčili zástupci konkurenčních platforem Netflix nebo Disney+.

Ilustrační foto Pixabay.com

Ani 96 milionů předplatitelů nestačí k dosažení zisku

Růst obou původních značek je ovšem přece jen velmi dobrou zprávou pro vedení skupiny WBD. Zvláště ve světle informací, že růst na vysoce konkurenčním globálním trhu rozhodně není samozřejmostí. V loňskom roce se například Netflix potýkal s poklesem platících uživatelů, a nyní se s podobným problémem potýká i platforma Disney+. Jediným negativem je fakt, že ani 96 milionů předplatitelů nestačí službám Discovery+ a HBO MAX k tomu, aby byly v zisku.

Jejich příjmy sice v roce 2022 činily celkem 2,45 miliardy dolarů, ovšem provozní náklady byly na úrovni 2,66 milionů dolarů. Sice je o výrazné zlepšení, jelikož za poslední rok se podařilo snížit ztrátu o půl miliardy dolarů. Je však otázkou, zda mohou streamingoví hráči v globální konkurenci fungovat dlouhodobě v černých číslech, zvláště když jim výrazně rostou náklady za původní i převzatý obsah.

Průměrný příjem na jednoho platícího uživatele – ukazatel ARPU – je totiž stále poměrně nízký a činí 10,88 dolarů měsíčně. Pro srovnání, průměrný etablovaný americký operátor placené televize má přibližně 7krát vyšší příjem na jednu platící domácnost.

Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje
Názor: Reporty o počtech uživatelů streamingových služeb je potřeba brát s určitou rezervou
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv operátorplacená televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Evropská vysílací unie znovu kritizuje izraelskou vládu za přístup k veřejnoprávním médiím
Čtěte dále

Evropská vysílací unie znovu kritizuje izraelskou vládu za přístup k veřejnoprávním médiím

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter