• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Disney+ vůbec poprvé zaznamenal pokles počtu platících diváků. Cena za původní tvorbu stoupá

Juraj Koiš Publikováno 15. 2. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Globální placená streamingová služba Disney+ poprvé ve své tříleté historii vykázala pokles počtu předplatitelů. Stalo se tak v posledním kvartále roku 2022. Ve výsledcích za konec roku platforma uvedla, že ztratila téměř 2,5 milionu platících klientů, a nyní jich má necelých 162 milionů. V celkovém kontextu jde tedy o nepatrný pokles ve výši zhruba 1,5 procenta.

Hlavní stránka služby Disney+ na chytrých televizorech v angličtině. Zdroj: Disney.com

Po obsahové stránce je streamingová platforma Disney+ právem označovaná za nejlepší službu světa. V některých zemích je dokonce silnější než Netflix. Nejnovější vývoj může přesto mít zásadní dopady na další fungování služby vzhledem k tomu, že Disney+ za necelé tři roky působení nevykázala žádný zisk, a nadále kumuluje ztráty ve výši stovek milionů dolarů každý rok. Vedení služby tak musí počítat s dalším růstem klientské základny, aby se platforma mohla časem dostat do černých čísel. Současný generální ředitel celé skupiny Bob Iger předpokládá, že Disney+ překročí práh ziskovosti někdy na konci roku 2024.

Za pokračující ztrátou jsou mimo jiné vysoké produkční náklady, vzhledem k velmi silnému konkurenčnímu prostředí. Do původního obsahu totiž investují všechny streamingové platformy, a to se projevuje i na rostoucí ceně za každý nový seriál nebo film.

Předchozí generální ředitel Walt Disney Company Bob Chapek ještě zhruba před rokem neviděl cestu k vyšším přijmům ve zlevňování předplatného, ani v zavedení levnějších balíčků s reklamou. Jeho předchůdce i nástupce Bob Iger se už podobným konceptům nebrání.

Ve výsledcích za konec roku platforma uvedla, že ztratila téměř 2,5 milionu platících klientů, a nyní jich má necelých 162 milionů. V celkovém kontextu jde tedy o nepatrný pokles ve výši zhruba 1,5 procenta. Tyto hodnoty sice nejsou vyloženě alarmující. Problém je, že dokud není platforma v zisku, nemůže si dovolit ztrácet klienty. Právě naopak, musí v dalším období získat nové klienty, aby se obří investice začaly postupně vracet.

Otázkou však je, zda může Disney+ zaujmout další významnou skupinu nových platících diváků tím, že zlevní předplatné. Rovnováha mezi ochotou platit a neplatit za stále vyšší počet různých streamingových služeb totiž může být velmi křehká. Pokud zlevníte, hrozí, že se ztráta celé služby ještě prohloubí, a příchod nových platících diváků nebude v tak vysokém počtu, aby se vám to vyplatilo. Druhou cestou je mírné zdražení služby a víra v to, že vám většina současných diváků zůstane.

Platforma Disney+ může zároveň sloužit jako velmi dobrá ukázka toho, nakolik je trh streamingových služeb již saturovaný, a zda mají největší hráči alespoň určitý prostor k dalšímu růstu. Pokud by totiž Disney+ i v dalších kvartálech stagnoval, vedení společnosti by se muselo vážně zabývat smysluplností obřích investicí do původní tvorby určené pouze pro streaming. A zároveň by se otevřela otázka ještě užší spolupráce s tradičními operátory placené televize, pro které Disney+ a další streamingové platformy představují vážnou konkurenci. Právě tito operátoři v některých západních zemích museli vyřadit kanály společnosti Walt Disney, aby se diváci mohli přesunout do světa streamingu.

Rovnováha mezi ochotou platit a neplatit za stále vyšší počet různých streamingových služeb totiž může být velmi křehká. Pokud zlevníte, hrozí, že se ztráta celé služby ještě prohloubí, a příchod nových platících diváků nebude v tak vysokém počtu, aby se vám to vyplatilo. Druhou cestou je mírné zdražení služby a víra v to, že vám většina současných diváků zůstane.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
disney plusevropaiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Glosa: BBC a Gary Lineker už jsou zase kamarádi
Juraj Koiš 14. 3. 2023
Dokumentární kanál Prima ZOOM slaví 10. narozeniny a spouští novou kampaň
Juraj Koiš 10. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
20. 3. 2023
Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
20. 3. 2023
Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut
20. 3. 2023
Francouzský Canal+ spustí nový kanál zaměřený na kinofilmy
Čtěte dále

Francouzský Canal+ spustí nový kanál zaměřený na kinofilmy

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
    • Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
    • Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter