Pohled na New York. Ilustrační foto Pixabay.comOdchod mediálně nenáviděné osobnosti ze scény nemusí nutně znamenat vítězství. Přesvědčili se o tom šéfové několika amerických zpravodajských a publicistických televizí, jejichž sledovanost v hlavním vysílacím čase významně poklesla, alespoň podle důvěryhodných výsledků, které se čas od času objeví na sociálních sítích. Spolupracovník televizní skupiny NBC a její zpravodajské divize MSNBC Noah Rothman ještě v březnu zveřejnil na Twitteru zajímavou statistiku převzatou z magazínu Variety, kde uvádí, že tři ikonické pořady televize CNN v prime time přišly o 28-31 procent diváků ve srovnání obdobím po prezidentských volbách.
Jinými slovy, poté co byl Donald Trump vypoklonkován z Bílého domu, se zájem diváků o televizní zpravodajství a informační publicistiku značně snížil. Doplatily na to zejména dvě velmi známé levicové televizní značky CNN a MSNBC.
V případě CNN je zarážející, že až tři pořady v hlavním vysílacím čase ztratily až třetinu publika. Průměrná sledovanost pořadu CNN Tonight With Don Lemon je o 32,5 procenta nižší než v předchozím období. Podobný podíl na sledovanosti ztratil i Anderson Cooper (-32,2 %) a rovněž Chris Cuomo, méně slavný televizní bratr guvernéra státu New York, jehož sledovanost je o 28,5 % nižší než ve srovnávaném předchozím období.
Zde se ukazuje, jak moc americká média potřebují k životu Donalda Trumpa. Není divu, že v mnoha částech dne o něm pravidelně diskutují a snaží se za každou cenu udržet pozornost svého obecenstva, které nejeví tak výrazný zájem o věci veřejné v éře nového prezidenta Joe Bidena.
Další osobnosti liberálních médií rovněž zaznamenaly dvouciferné procentuální ztráty s výjimkou Rachel Maddow, která přišla jen o 9 procent svého publika. Nejnižší ztrátu zaznamenal komentátor televize FOX News Tucker Carlson, jenž má dlouhodobě velmi loajální publikum. V jeho případě je paradoxní zejména fakt, že jde o „chybu v systému“, jelikož FOX News se už delší dobu otáčí směrem doleva, ovšem Carlson je se svými konzervativními názory stále velmi populární a vedení televize jej proto toleruje.
Výše uvedené srovnání sice není statisticky úplně korektní, ovšem názorně ilustruje to, co se v amerických médiích děje poté, co Donald Trump opustil prezidentský úřad a byl zabanován všemi myslitelnými sociálními platformami.
Zde se ukazuje, jak moc americká média potřebují k životu Donalda Trumpa. Není divu, že v mnoha částech dne o něm pravidelně diskutují a snaží se za každou cenu udržet pozornost svého obecenstva, které nejeví tak výrazný zájem o věci veřejné v éře nového prezidenta Joe Bidena.
Srovnání dat: období 1.3.-5.3.2021, předchozí období 30.11.2020-4.12.2020.
Podrobnější srovnání a další informace v angličtině: Cable News Ratings Begin to Suffer Trump Slump
V případě televize CNN je zarážející, že až tři pořady v hlavním vysílacím čase ztratily až třetinu publika. Další osobnosti liberálních médií rovněž zaznamenaly dvouciferné procentuální ztráty s výjimkou Rachel Maddow, která přišla jen o 9 procent svého publika.