Značka Music Box se vrací na český a slovenský trh. Nabídne čtyři klipové kanály
Music Box už na českém a slovenském trhu působil. Startoval v roce 2002 a fungoval přibližně 13 let. Už v prvním roce získal velmi solidní pokrytí díky dohodě s tehdejším kabelovým operátorem UPC, a posléze se dostal i do satelitní služby UPC Direct. Značka Music Box byla vůbec první hudební televizí vysílající na Slovensku. V České republice se ovšem příliš neprosadila, jelikož zde už fungovala televize Óčko.
Licenční právo užívat značku Music Box v obou zemích měla společnost slovenského televizního podnikatele Marcela Děkanovského, spoluzakladatele televize JOJ. Ten ji provozoval společně s velmi populární regionální televizi NAŠA. Celoplošné vysílání probíhalo prostřednictvím kabelových operátorů. Na východním Slovensku však hudební televize vysílala i terestricky.
Projekt Music Box byl další televizní aktivitou pana Děkanovského po odprodeji sítě JOJ do rukou tehdejšího českého investora. V průběhu své existence přinášela televize Music Box nepřetržitý proud videoklipů na přání. Diváci si za malý poplatek mohli nechat pustit klip z poměrně bohaté databáze, která se postupně rozšiřovala.
V době před internetovým streamingem šlo o velmi populární službu. Prakticky kdokoliv mohl tehdy nechat odvysílat videoklip na přání a připojit k němu textový vzkaz. Jeho vysílání na celoplošně působící televizi bylo tehdy pro mladé lidi velkým lákadlem. S jistou mírou zveličení lze říct, že Music Box byla jednou z prvních sociálních sítí jen s tím rozdílem, že vysílala jako tradiční lineární televizní kanál.
A jen pro úplnost – dalším velmi populárním předchůdcem sociálních sítí byl SMS chat na teletextu největších komerčních televizí.
Psali jsme: Hudební televize Music Box nezmizela. Její vedení věří, že lineární hudební kanály mají smysl
Music Box už nevysílá písničky na přání. Nová podoba stanice je jiná
Dnešní podoba stanice Music Box bude ovšem výrazně odlišná. Polská verze této televize už nevysílá písničky na přání, ale přináší standardní playlist, podobně jako jiné hudební stanice. Divák nemá možnost pořadí nijak ovlivnit. V podstatě jde jen o hudební kulisu do restaurací a kaváren, tedy do míst, kde lze dnes sledovat například končící kanály MTV.
Music Box bude zatím provozovat tři hudební programy, v nejbližších týdnech by se však portfolio mohlo rozšířit ještě o jeden kanál.
Jednou z vlajkových lodí bude stanice Music Box Hits, která slibuje nejzajímavější novinky a nejžádanější umělce. Od prvního dne působení budou k dispozici i značky Music Box Dance a Music Box Classic. Klasická varianta by se měla zaměřit na popové a rockové skladby od 80. let až po rok 2010. Zatím posledním připravovaným projektem je Music Box Sexy. V tomto případě se čeká na udělení vysílací licence.
Tři ze čtyř stanic Music Box jsou oficiálně dostupné od dnešního dne, tedy od pátku 21. listopadu. Prvním operátorem, který potvrdil jejich zařazení, je slovenský operátor Antik Telekom, jehož televizní služba oficiálně působí i v České republice. Podrobnosti jsou uvedeny na stránkách antiktv.cz.
Očekává se, že kanály postupně zařadí i další poskytovatelé placené televize. Zástupci Music Boxu budou usilovat o zařazení do nabídek kabelové televize, IPTV a různých OTT platforem. Výraznější rozšíření zřejmě nastane až po vypnutí stanic MTV, k čemuž by mělo dojít 31. prosince. Značka Music Box tak může být přirozenou náhradou za tyto programy.
V době před internetovým streamingem šlo o velmi populární hudební televizi. Prakticky kdokoliv mohl nechat odvysílat videoklip na přání a připojit k němu textový vzkaz. Zařazení do celoplošného vysílání bylo pro mladé lidi velkým lákadlem. S jistou mírou zveličení lze říct, že Music Box byla jednou z prvních sociálních sítí.





