• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Významné streamingové platformy budou zřejmě i letos ve ztrátě. Klíčový pro ně bude až rok 2025

Juraj Koiš Publikováno 18. 1. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Streamingové služby umožňují sledovat obsah na několika zařízeních současně. Ilustrační foto: William Iven, fotobanka Pixabay.com

Globální streamingové platformy Disney+ nebo Paramount+ sice mohou na první pohled působit jako stroje na peníze, ovšem v současném skutečně ostrém konkurenčním prostředí mají i tyto společnosti co dělat, aby se vůbec dostaly do černých čísel. Navzdory tomu, že obě značky již vykazují vyšší desítky milionů platících zákazníků, ani to jim nezaručuje „pohodlný zisk“. Právě naopak, stále spoléhají na trpělivost svých investorů, jelikož ani v letošním roce zřejmě nebudou v zisku. Může za to nejen současná globálně komplikovaná ekonomická situace, ale především obrovské nároky abonentů na vlastní tvorbu, což se projevuje velmi vysokými investicemi do nových seriálů a dalších pořadů.

Provoz velké streamingové platformy nelze vnímat jen skrze počet platících diváků, ale především skrz celkové náklady, které je potřeba vynaložit k udržení široké klientské báze. A právě v tomto bodě se situace komplikuje. Na trhu je totiž poměrně mnoho různých platforem, od úplně bezplatných přes relativně levné „freemium platformy“, až po prémiové služby nejznámějších značek. Ovšem jejich vzájemná konkurence významně ovlivňuje produkci nových filmů a seriálů, které tyto platformy pak nabízí svým divákům.

Největší hráči typu Netflix nebo Disney+ dnes musí do originální produkce investovat již desítky miliard dolarů každý rok. Přitom návratnost těchto investicí již není úplně samozřejmá vzhledem k tomu, že i diváci se již naučili vybírat. Dnes je už mnoho diváků, kteří si neplatí jen jednu streamingovou službu, ale své předplatné pravidelně střídají, a migrují od jedné služby k druhé. Výsledkem je, že streamingové platformy sice v určitém období vykazují velmi vysoký podíl platících diváků, ale zároveň se potýkají s tím, že část publika je opustí bezprostředně po zhlédnutí všech dílů svého oblíbeného nebo nového seriálu.

S podobným problémem se streamingové společnosti zatím potýkají především na domovském americkém trhu, kde je konkurence nejsilnější. Na menších trzích včetně České republiky nebo Slovenska zatím tento problém není příliš vidět, díky tomu, že globální hráči zde zatím příliš neinvestují do lokální původní produkce.

I díky tomu může lokální tvorbu divákům nabízet domovská platforma VOYO od skupiny CME, která si právě na originální tvorbě buduje svůj image, a získala v posledních dvou letech až stovky tisíc nových klientů.

Pokud jde významné globální služby Netflix a Disney+, analytici očekávají, že tyto značky budou i letos ve ztrátě. Klíčový pro ně bude až rok 2025, kdy by se měly přehoupnout do zisku, pokud vše půjde dobře, a nevyskytne se další ekonomická nebo energetická krize.

Přejděte do specializované sekce Svět streamingu.
Zajímavost: Tři miliony skandinávských domácností sdílejí placený streaming, nejvíce poškozený je údajně Netflix
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Služba Telly začíná prodávat dárkové předplacené karty pro balíčky Střední a Sport
Čtěte dále

Služba Telly začíná prodávat dárkové předplacené karty pro balíčky Střední a Sport

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter