• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Volné televize mají dvě třetiny spokojených diváků. U placených programů je míra spokojenosti výrazně vyšší

Juraj Koiš Publikováno 6. 12. 2018
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Průzkum pro značku SES Astra se kromě času stráveného před televizí ptal diváků i na atraktivitu obsahu podle jednotlivých vysílacích platforem. Nejvyšší spokojenost uvedli v průzkumu diváci využívající placené platformy – především satelit, kabel a IPTV televizi, což je přirozené vzhledem k tomu, že si za televizní obsah platí. Pokud by s ním nebyli spokojeni, patrně by přešli k neplacené televizi.

Nejméně spokojeni jsou diváci, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání. Celé třetině z nich se jeví programová nabídka jako nezajímavá. V praxi to znamená, že jen zhruba dvě třetiny diváků, kteří sledují televizi prostřednictvím antény, jsou s tímto způsobem příjmu spokojeni. Výrazně vyšší míru spokojenosti vykazují domácnosti, které využívají jiné způsoby příjmu. Programovou nabídku označilo za zajímavou více než 80 % respondentů jak z řad uživatelů kabelové televize, tak ze skupin diváků IPTV či satelitního vysílání.

Volné televizní programy vysílající přes anténu vkládají do svého vysílání velké množství reklamy a tento efekt přirozeně snižuje spokojenost publika. V placených platformách mají diváci možnost reklamy přeskočit, když využijí zpětné shlédnutí.

Výsledky průzkumu je ale potřeba vnímat i v kontextu zadavatele. Značka SES Astra má pochopitelně zájem promovat především satelitní televizi, kde primárně působí. Poskytuje prostor jak volným televizím tak i provozovatelům placené televize. V rámci českého trhu je však satelit vnímán jako pay-tv platforma, jelikož volně vysílají především cizojazyčné TV programy.

Hodnoty, které naměřil průzkum SES ASTRA však působí důvěryhodně. Volné televizní programy vysílající přes anténu totiž vkládají do svého vysílání velké množství reklamy a tento efekt přirozeně snižuje spokojenost publika. V placených platformách mají diváci možnost reklamy přeskočit, když využijí zpětné shlédnutí. Lze se tedy domnívat, že zákazníci placených TV služeb mají mnohem víc důvodů ke spokojenosti než diváci nezpoplatněných programů na anténě.

DÁLE DOPORUČUJEME:
Terestrická televize těží z univerzální dostupnosti. Roste oblíbenost IPTV a OTT služeb
Tradiční sledování televize je pro diváka stále klíčové. Na hlavní obrazovce se prosazují IPTV služby

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhučeská televizečeská televize i vysíláníčt 4 sport onlineczech pay tvdigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeiptv freeiptv operátorkabelová televizekabelový operátoro2 tvo2 tv fotbalo2 tv sportplacená televizepříjem televizeprvnísatelitní operátorsatelitní televizeses astrases videoskylinktelevize na běžnou anténutelevize přes internettv barrandovtv novatv primavysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 2. 12. 2025
Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci zábavy
Juraj Koiš 19. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek
2. 12. 2025
Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
2. 12. 2025
Individuální streaming vlastních médií u platformy Plex bude definitivně zpoplatněn
28. 11. 2025
Kanál Sport4 nevznikne, AMC vrátila licenci
Čtěte dále

Kanál Sport4 nevznikne, AMC vrátila licenci

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek
    • Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
    • Individuální streaming vlastních médií u platformy Plex bude definitivně zpoplatněn

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter