• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Sportovní streaming na vzestupu, tradiční placená televize je však pro milionářské soutěže stále klíčová

Juraj Koiš Publikováno 25. 3. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ilustrační foto: Peter H, fotobanka Pixabay.com

Agentura Ampere Analysis porovnala přibližně 1300 dokončených nákupů ke sportovním vysílacím právům v evropských zemích, a přišla k závěru, že on-line streamingové platformy už kontrolují přibližně 20 procent vysílacích práv ke sportovním přenosům. Mezi největší streamingové hráče investující prostředky do sportovního obsahu patří globální platformy DAZN a Amazon Prime. Ovšem, pouze DAZN se zaměřuje výhradně na sportovní obsah.

Tradiční lineární televize je pro největší sportovní soutěže ve Velké Británii, v Německu nebo ve Španělsku stále klíčová. Do exkluzivních streamingových práv pro internetové vysílání jde jen zhruba 20 procent objemu prostředků, které se v tendrech ke sportovnímu vysílání protočí. I tak je to ale přibližně dvojnásobek oproti stavu před rokem, kdy byl podíl zhruba 12 procent.

Nejvyšší podíl na obchodech se sportovními právy v klíčových evropských zemích má platforma DAZN. Ta vděčí za svou pozici především kontraktu v Itálii, kde se exkluzivně dostala k vysílání všech přenosů z tamní fotbalové Serie A. Jenomže i skupina DAZN pochopila, že její investice se jí nemůže vrátit jen streamovaním přenosů na internetu. Proto ve všech důležitých zemích, kde působí, navázala spolupráci s tradičními pay-tv operátory, a velkou část svého exkluzivního obsahu nabízí divákům formou tradiční placené televize, buďto přes satelit nebo někde i přes kabel.

Zajímavost: Sportovní streaming v mobilu? Většina diváků pouze kontroluje skóre

V Itálii byla dokonce DAZN přinucena okolnostmi, aby spustila i lineární televizní kanál vysílající přes anténu. Distribuce zápasů on-line cestou je sice pro skupinu klíčová, ovšem v odlehlých oblastech je potřeba zajistit, aby se diváci dostali k obsahu i jinými cestami. Právě k tomu slouží i spolupráce DAZN s tradičními operátory, kteří nabízejí programy DAZN svým partnerům za příplatek, a je možné je přijímat přes satelit. Podobný model už DAZN uplatňuje nejen na italském trhu, ale rovněž v Německu a ve Španělsku.

Zajímavé ovšem je, že podle zjištění Ampere Analysis mají čistě streamingové platformy velmi nízký podíl ve Velké Británii, alespoň pokud jde o diváky vyhledávající sport. Pouze nízká procenta diváků hledají sportovní obsah výlučně na internetu, drtivá většina sleduje sportovní přenosy i nadále u tradičních operátorů, především u značek SKY a BT Sport.

Sport je tedy na britských ostrovech stále ještě doménou tradičních hráčů, on-line platformy jsou prozatím jen doplňkem. Největší konkurenti na poli placené televize však sdílejí nejatraktivnější sportovní obsah. A jen díky tomu jsou momentálně schopni konkurovat streamingovým gigantům v tendrech o sportovní práva.

Další informace v angličtině: Streamers sports rights spend grows.

Nejvyšší podíl na obchodech se sportovními právy v Evropě má platforma DAZN. Ta navázala spolupráci s tradičními pay-tv operátory, a velkou část svého exkluzivního obsahu nabízí divákům prostřednictvím standardních platforem, zejména přes satelit.
Doporučujeme z archivu: Všechny atraktivní sportovní soutěže u jednoho operátora? V Británii to jde
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudazndigitální satelitní televizeevropaiptv freeiptv operátoritálieněmeckoplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizešpanělskotelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Služba Disney+ potvrdila datum startu v České republice
Čtěte dále

Služba Disney+ potvrdila datum startu v České republice

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter