• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Sledování videa online v Itálii výrazně vzrostlo díky fotbalovým přenosům na platformě DAZN

Juraj Koiš Publikováno 19. 4. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pozice sportovní streamingové platformy DAZN je v tomto směru velmi komplikovaná na měření. DAZN totiž nedokáže uspokojit obrovskou poptávku po přenosech z nejvyšší fotbalové soutěže, a z technických i logistických důvodů musí tuto soutěž vysílat i v tradičních lineárních platformách.

Sportovní přenosy patří k nejžádanějším produktům operátorů placené televize. Na fotce můžete vidět Olympijský stadion v Římě. Ilustrační foto Marco Pomella, fotobanka Pixabay.com

Analytická společnost ComScore zveřejnila své modely chování diváků na italském trhu, podle nichž Italové online obsah ve výrazně vyšší míře než před 3 lety. Za posledních 36 měsíců vzrostla konzumace televizní zábavy online o 44 procent. Přirozeně největší zásah se týká mladších ročníků ve věku 18-24 let. Zároveň ale v této hodnotě není zahrnuta „konzumace“ fotbalových přenosů nejvyšší soutěže Serie A, která se vysílá exkluzivně na platformě DAZN. Pokud by došlo k zahrnutí této platformy, výsledná hodnota by byla mnohem vyšší.

ComScore se však zaměřil na zábavu všeobecně, tedy na různé entertainment programové balíky a aplikace různých poskytovatelů. Přibližně třetinový růst zaznamenala platforma Mediaset Infinity, a dále veřejnoprávní aplikace RaiPlay, která rostla o 21 procent.

Pozice sportovní streamingové platformy DAZN je v tomto směru velmi komplikovaná na měření. DAZN totiž z objektivních důvodů nemůže uspokojit obrovskou poptávku po přenosech z nejvyšší fotbalové soutěže jen v online prostředí, jelikož naráží na limity dostupnosti internetu v některých oblastech Itálie. Z těchto důvodů musí Serii A vysílat i v tradičních lineárních platformách. Nejvyšší italská fotbalová soutěž se díky tomu objevuje i na satelitních programech pod značkou DAZN, a rovněž v placené terestrické televizi.

Přesná data o sledovanosti exkluzivního sportovního obsahu v jednotlivých platformách má jen provozovatel služby DAZN. Ten z konkurenčních důvodů neumožňuje jejich volnou dostupnost. Nelze tedy efektivně změřit, kolik lidí se přesně divá na sportovní přenosy mimo online prostředí, přes satelit a terestriku. DAZN sice svá data nechává auditovat třetí stranou, navzdory tomu jsou však rozdílné názory týkající se validity těchto dat.

Nedávno jsme na TVKOMPAS.cz psali o výrazně rozdílných hodnotách sledovanosti fotbalových přenosů, které vykazuje DAZN, a které rozporuje italský regulátor médií.

Italský regulátor AgCom už v září loňského roku zahájil proces ověření metodiky, kterou DAZN používá k vykazování sledovanosti svých sportovních přenosů. Podle prvotních výsledků analýzy je sledovanost ze strany DAZN údajně nadhodnocena o 50 až 60 procent.

Očividně se zde setkávají dva výrazně rozdílné přístupy k měření sledovanosti elektronických a online médií. Podrobněji o tom píšeme v článku DAZN nadhodnocuje sledovanost přenosů v Itálii až o 50 procent, míní regulátor.

Další informace: Sportovní streaming na vzestupu, tradiční placená televize je však pro milionářské soutěže stále klíčová
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
daznevropaiptv operátoritálietelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Netflix čelí možné kolektivní žalobě ruských uživatelů kvůli nedostupnosti
Čtěte dále

Netflix čelí možné kolektivní žalobě ruských uživatelů kvůli nedostupnosti

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter