• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Silný týden pro Disney+, služba začala působit v sedmi evropských zemích

Juraj Koiš Publikováno 27. 3. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Placená streamingová platforma od společnosti Walt Disney Company v tomto týdnu rozšířila své působení v rámci Evropy. Nově je k dispozici ve Velké Británii a Irsku, v Německu, Rakousku a ve Švýcarsku a dále ve Španělsku a Itálii. Původně měla v těchto zemích odstartovat až na začátku dubna. Služba však urychlila svou expanzi vzhledem k současné situaci ohledně koronaviru, kdy většina diváků v domácnostech hledá nové zdroje obsahu ke sledování. Start ve Francii se zatím nepodařilo urychlit, na žádost vlády bylo uvedení služby pro tuto zemi posunuto na termín 7. duben, kdy se očekává výrazné zvolnění momentálních omezení pohybu osob.

Disney+ bude vedle individuálního předplatného nabízet svůj obsah i v rámci paušálů od operátorů placené televize. Na každém trhu uzavřela dohodu minimálně s jedním partnerem, který nabídne tuto službu společně se standardními balíčky placené televize. Na britském a irském trhu je podle očekávání partnerem platforma SKY a skupina O2, v Německu toto právo získal Deutsche Telekom, ve Francii to bude Canal+.

Někteří z těchto operátorů změní strategii týkající se lineárních stanic, aby podpořili novou platformu. Například Canal+ hodlá ve Francii nabízet některé tituly i v rámci svých vlastních placených kanálů. Sky v Británii jde opačnou cestou a v rámci lineární televize některá díla od Disney, aby diváky motivovala je sledovat v rámci služby Disney+.

Zajímavé ovšem je, že Disney+ se zatím nevydal cestou dedikovaných lineárních kanálů. Přitom na některých trzích je potenciál přinášet divákům prémiový obsah i tradičními vysílacími kanály, tak jako to děla například značka DAZN. Tato služba v Itálii a v Německu přináší část sportovních přenosů i formou standardních TV programů, které připravuje ve spolupráci s operátorem SKY v Německu a v Itálii, a rovněž vysílá některé přenosy prostřednictvím satelitního vysílání programu Eurosport 2 Xtra v Německu.

Disney+ se zatím hodlá soustředit čistě na distribuci obsahu formou streamingových aplikací. Není ovšem vyloučeno, že v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu Disney+ i do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou.

Vchod do sídla The Walt Disney Company v Burbanku v Californii. Autor fotografie: Coolcaesar, zdroj: Wikimedia.org. Licence: CC BY-SA 4.0

Disney hodlá rozvíjet streaming a poutat na něj v lineárním vysílání svých programů

Disney+ se zatím hodlá soustředit čistě na distribuci obsahu formou streamingových aplikací. Není ovšem vyloučeno, že v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu Disney+ i do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou. Zároveň však nelze očekávat, že by se obsah známého kanálu Disney Channel nějak zásadně změnil. Jeho vysílání v podporovaných zemích však bude zcela jistě využito k masivní propagaci nové streamingové platformy.

Mimochodem, pokud chcete vidět propagační spoty nové služby, podívejte se na německou verzi Disney Channel, která je k dispozici v rámci bezplatné satelitní distribuce na pozici 19,2 st. východně. Program Disney Channel DE je k dispozici u satelitního operátora Skylink v programovém seznamu na podporovaných přijímačích.

Nová placená videotéka dává divákům k dispozici obsah všech značek z portfolia The Walt Disney Company. Diváci mohou sledovat tvorbu od Pixar, Marvel nebo National Geographic, a samozřejmě budou k dispozici i všechna díla z produkce Disney.

Několik nezávislých studií potvrdilo rostoucí popularitu streamingových aplikací se sportovním obsahem. Disney+ má v některých zemích k dispozici i exkluzivní sport, jelikož vlastní celostátní americkou síť ESPN. Díky tomu se počítá se zařazením obsahu od této značky, která by časem mohla produkovat určitou obsahovou nadstavbu, která by byla určena pouze předplatitelům Disney+. Své místo v nabídce si najde i původní produkce americké celostátní televize ABC, která rovněž patří konglomerátu Disney.

Není vyloučeno, že Disney v dlouhodobém horizontu přesune část atraktivního obsahu ze streamingové služby do lineární distribuce prostřednictvím TV programů pod svou značkou. Zároveň však nelze očekávat, že by se obsah známého kanálu Disney Channel nějak zásadně změnil.
Informace k nové globální streamingové službě Disney+
  • 12.9.2019: spuštění testovacího provozu v Nizozemsku
  • 12.11.2019: na řadu přicházi USA, Kanada, Austrálie a Nový Zéland
  • únor 2020: služba překonává hranici 30 milionů předplatitelů
  • 24.3.2020: uvedení pro Velkou Británii, Irsko, Rakousko, Německo, Švýcarsko, Španělsko a Itálii
  • 7.4.2020: očekávaný termín startu služby ve Francii

 

Nová placená videotéka Disney+ dává divákům k dispozici obsah všech značek z portfolia The Walt Disney Company. To zahrnuje tvorbu od studií Pixar, Marvel nebo National Geographic, a samozřejmě i všechna díla z produkce Disney. Skupina vlastní i sportovní značku ESPN a celostátní americkou televizi ABC, očekává se tedy i zařazení sportovního obsahu a původní televizní produkce.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudisney plusevropaiptv freeiptv operátoritálieněmeckoplacená televizerakouskošpanělskošvýcarskotelevize přes internetusavelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
DIGI TV se proměnila na Telly. Přináší nové balíčky a sjednocuje ceny satelitní a internetové televize
Čtěte dále

DIGI TV se proměnila na Telly. Přináší nové balíčky a sjednocuje ceny satelitní a internetové televize

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter