• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

RadioProjekt pod vlivem koronaviru. Proč se už půl roku nezveřejnily výsledky poslechovosti?

Martin Petera Publikováno 1. 12. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Rozhlasové studio. Ilustrační foto Andrzej Rembowski, Pixabay.com

Každého čtvrt roku odborná komunita očekává zveřejněný průzkum Medianu a Stem/Mark, letos v květnu však bylo poprvé ticho po pěšině a výsledky oznámeny nebyly. Výsledky za první čtvrtletí byly totiž známé, nedošlo pouze k jejich veřejné prezentaci. Srpen a listopad rovněž nepřinesl žádná nová čísla.

Vydejme se ještě na skok do května letošního roku, první čtvrtek v měsíci má dojít ke klasické prezentaci RadioProjektu. Na zasedání rádiových zastupitelstvích probíhá debata o tom, zda dojde ke zveřejnění na tiskové konferenci. Zatímco zástupci veřejnoprávního Českého rozhlasu hlasují pro, obě soukromé skupiny rádií jsou proti. Proč?

Ačkoli v rámci Q1 Českou republiku sužují události spojené s koronavirem jen v závěru března, došlo k výraznému posílení vlajkové lodi Českého rozhlasu, okruhu Radiožurnál. Samotné vedení totiž do světa posílalo náznaky, proč byli soukromí vysílatelé proti. V denní poslechovosti prý poprvé za posledních 15 let nezvítězilo Rádio Impuls, ale hranici jednoho milionu zdolal poprvé právě zpravodajský Radiožurnál.

V květnu totiž rádia už poprvé sčítají ztráty způsobené výpadkem inzerce, u řady z nich dochází k poklesu až o 60 %. Přestože výsledky jsou oficiálně nepublikované, řada stanic dostává alespoň informace o jejich konkrétní poslechovosti. Potvrzuje se trend, že posluchači dlouhodobě upřednostňují vždy jednu celoplošnou a jednu regionální stanici. Z kuloárních informací jsme se dozvěděli, že právě TOP 3 privátní vysílatelé mají mít nižší poslechovost než v předchozích vlnách.

Pozitivní zprávou je fakt, že lidé trávili s rádiem více času, což ostatní dokazuje obecný trend zvýšené konzumace médií obecně v době, kdy lidé tráví delší dobu doma, ovšem zároveň méně cestují. A poslech rádia se odehrává ve velké míře právě v autech.

Podíváme-li se i na letní měsíce, zadavatelé inzerce své kampaně z jara neposouvali v také míře, v jaké rádia doufala. Aktuálně to potvrzují výsledky hrubých odhadů mediálních investic. Jedná se však o ceníkové ceny, čistá hodnota může být často až o 70 % nižší, protože zadavatelé jsou dlouhodobě zvyklí na signifikantní redukci cen.

Pozitivní zprávou je fakt, že lidé trávili s rádiem více času, což ostatní dokazuje obecný trend zvýšené konzumace médií obecně v době, kdy lidé tráví delší dobu doma, ovšem zároveň méně cestují. A poslech rádia se odehrává ve velké míře právě v autech.

Kdy můžeme očekávat zveřejnění dalších výsledků poslechovosti průzkumu RadioProjekt? Jak nám potvrdila přímo společnost Median, příští výzkum bude zveřejněn až v únoru 2021, tedy za druhé pololetí 2020. Vzhledem k aktuální epidemiologické situaci se dozvíme, jak zpravodajsky silné období bude reflektováno ve výsledcích. Sběr dat pro RadioProjekt za druhý kvartál neprobíhal, výsledky tak logicky nemohly být ani publikovány.

Rok 2020 tak nebude plně reflektován. Paralelně s výzkumem RadioProjekt však nadále probíhá sběr dat do průzkumu MML-TGI. Ten se sice přímo nedotazuje na stejnou konzumaci média jako RadioProjekt, nicméně výzkum životního stylu nevykázal za stejné sledované období žádné zásadní posuny.

Jaký je tedy rozdíl vůči RadioProjektu? MML_TGI je pouze dotazník, nikoli měření. Z dat tak lze vyčíst, kolik lidí obecně poslouchá jaké rádio nejčastěji, nikoli kdy a jak dlouho.

Kdy můžeme očekávat zveřejnění dalších výsledků poslechovosti průzkumu RadioProjekt? Jak nám potvrdila přímo společnost Median, příští výzkum bude zveřejněn až v únoru 2021, tedy za druhé pololetí 2020.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
frekvence 1medianrádio impulsradio textyradioprojektradiožurnálstem-mark


Autor

Martin Petera

Autor píše o médiích již čtrnáctým rokem, spolupracoval například s projekty RadioTV.cz a Marketing&Media. V minulosti pracoval v mediálním zastupitelství televizních stanic a aktuálně působí v mediální agentuře, kde se primárně zaměřuje na on-line.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Podcast Digitalk CZ odhaluje unikátní formou zákulisí a úskalí příjmu rádia a televize
3. 3. 2025
Perspektivy digitálního rozhlasového vysílání Českého rozhlasu
13. 2. 2023
Poznámka k zastavení příprav veřejnoprávního rádia Lidovka
24. 6. 2022
FreeSAT na konci roku podle očekávání vyřadí programy Discovery a Eurosport
Čtěte dále

FreeSAT na konci roku podle očekávání vyřadí programy Discovery a Eurosport

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter