• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Program televizí: Vlastní tvorba je sázkou na jistotu, u akvizic jdou televize do rizika

Juraj Koiš Publikováno 13. 11. 2018
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Patrície Solaříková a Matouš Ruml jako Tereza a David v seriálu Ulice. Foto: archiv TV Nova

Zamysleli jste se někdy nad tím, proč je program největších komerčních v hlavním vysílacím čase podobný jako před rokem nebo před dvěma? Televize dospěly do stádia, kdy už mají odzkoušené, co na diváka funguje, a nechtějí se pouštět do rizika s novými formáty. Jedinou výjimkou z tohoto pravidla je Česká televize, která si díky koncesionářským poplatkům může dovolit experimentovat jak s vlastní tvorbou, tak i se zakoupenými pořady – akvizicemi.

Programový ředitel ČT Milan Fridrich před časem přiblížil, jak programové oddělení posuzuje a vybírá domácí i zahraniční pořady, které by mohly diváka oslovit. Nakoupit již hotovou tvorbu ze zahraničí je pro každou televizi jednodušší jelikož máte k dispozici reference a můžete využít vlastní intuici.

„U akvizic máte k dispozici reference, můžete vycházet ze zkušeností z jiných zemí od jiných televizí. Máte určitou představu, kde seriál fungoval. Máte i určité profesní zkušenosti a umíte vyhodnotit kontext v rámci vlastního trhu, co může českého diváka zaujmout, co ho bude určitě bavit. Podle toho vybíráte akvizice,“ uvedl Fridrich na jedné z letošních programových tiskových konferencí České televize.

V otázce vlastní tvorby má televize mnohem náročnější úkol. „Při vlastní tvorbě musíte jít do rizika, při koupi akvizice je to jednodušší,“ připouští programový ředitel České televize.

K tématu: Tradiční sledování televize je pro diváka stále klíčové. Na hlavní obrazovce se prosazují IPTV služby

Seriál Lynč zpracovává téma rasových předsudků na malém českém městě. Foto: Česká televize

Komerční televize si nemohou dovolit neúspěch

Nový pořad, seriál nebo film si vyžaduje obrovské investice a neúspěch obvykle znamená výrazné ztráty zejména pro komerční televize. Ty si nemohou dovolit zaváhání, a proto se k novým projektům uchylují jen výjimečně. Nová dramatická tvorba je tak povětšinou doménou veřejnoprávní instituce, která si může dovolit zmíněné riziko.

Komerční televize Nova s Primou zůstávají u seriálů a formátů, které se osvědčily v minulosti. Proto Nova vysílá Ulici a Ordinaci v růžové zahradě a nemá v plánu tyto stálice opouštět. Proto investuje do dalších řad Tváře s hlasem a dalších licenčních formátů, které jsou sázkou na jistotu. Ze stejného důvodu se Prima pravidelně vrací k Česko Slovenskému Talentu. A nelze opomenout Českou televizi, pro kterou je sázkou na jistotu formát StarDance.

Jiná situace je u seriálů, které si už v průběhu přípravy testujete na potenciálním publiku. I přes seriálové stálice investují obě komerční televize značné prostředky do nových seriálů ve snaze získat další tituly se stabilním publikem. Nově se v posledních letech podařil výjimečný úspěch s Policii Modrava, Dámou a králem nebo Specialisty. Prima úspěšně vsadila na Modrý kód, Ohnivý kuře, Temný kraj či Vinaře.

Doporučujeme: Hudební televize mají své místo i v éře streamingových platforem
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvdigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeiptv freeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorplacená televizepoznámky a glosypříjem televizeprvnísatelitní operátorsatelitní televizeskylinksoukup tvtelevize na běžnou anténutelevize přes internettv barrandovtv novatv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Glosa: BBC a Gary Lineker už jsou zase kamarádi
Juraj Koiš 14. 3. 2023
Dokumentární kanál Prima ZOOM slaví 10. narozeniny a spouští novou kampaň
Juraj Koiš 10. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
20. 3. 2023
Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
20. 3. 2023
Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut
20. 3. 2023
Služba KUKI nabízí zkušební sledování na dva týdny
Čtěte dále

Služba KUKI nabízí zkušební sledování na dva týdny

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Viasat Nature s novým čtyřdílným dokumentem o divočině a ohrožených ekosystémech
    • Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
    • Irsko klidnou cestou řeší problém televizního pirátství. Zatím volí osvětu místo drakonických pokut

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter