• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Placená televize ve Španělsku s rekordním počtem abonentů

Juraj Koiš Publikováno 13. 4. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Placenou televizi ve Španělsku sleduje podle nejnovějších dostupných dat přibližně 8.2 mil. abonentů. Z hlediska tržního podílu jsou sice placené služby v menšině, ovšem navzdory covidové pandemii se rekordní počet Španělů rozhodl pro placené TV služby.

Večerní Madrid. Ilustrační foto: Pixabay.com

Španělsko je v rámci západní Evropy velmi specifický trh. Navzdory faktu, že fotbal je tam už od 90. let takřka výhradně doménou placené televize, ta se dlouhodobě pohybuje ve stínu volně dostupných programů. Nicnémě koncem roku 2020 se jí podařilo přesáhnout magickou hranici 8.2 mil. abonentů, kteří sledují placené televizní služby. Při zohlednění faktu, že ve Španělsku je zhruba 19 milionů domácností, se podíl placené televize stále pohybuje jen těsně nad 40 procenty.

To se může v nejbližších letech změnit mimo jiné i v důsledku pandemie Covid-19. Ta sice výrazně ovlivňuje spotřebitelské chování, ovšem významně stagnují i reklamní příjmy volně dostupných televizních programů. Vzhledem k této situaci je možné, že řada televizních společností bude nucena přehodnotit své působení a případně zkoumat možnost získání vyššího podíl příjmů z placené televize.

Španělé jsou – podobně jako Češi – velkými příznivci anténního televizního příjmu. Terestrická televize ve Španělsku má podíl 75 procent domácností, na kabelovou televizi a IPTV připadá 23 procent a zbytek využívá satelitní příjem. Terestrika je tedy motorem zájmu o televizní vysílání, ovšem pro samotné televize to znamená i velmi vysoké náklady za šíření signálu. Do budoucna tedy není vyloučeno, že některé televize přejdou z terestriky do placených platforem a využijí síly svých značek k nalákání diváků k přechodu na jiné formy televizního příjmu.

K podobné situaci došlo před časem i na Slovensku, kde jednička trhu TV Markíza opustila bezplatné terestrické vysílání a v komunikační kampani lákala diváky na služby pay TV operátorů. Markízu je nyní možné sledovat pouze v placených nabídkách. Do terestriky se sice vrátila, ovšem už jen v kódované formě za poplatek.

Kuriozita: Sportovní stanice s nejasným programem u vybraných přenosů
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaplacená televizešpanělsko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus
2. 7. 2025
Euronews musela skončit v Bělorusku. Paradoxně může jít o dobrou zprávu
Čtěte dále

Euronews musela skončit v Bělorusku. Paradoxně může jít o dobrou zprávu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter