• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Neplacené streamingové služby se snaží konkurovat velkým hráčům

Juraj Koiš Publikováno 16. 9. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV. V některých menších zemích se podobné služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit, jelikož jim chybí atraktivní obsah.

Pohled na grafiku neplaceného televizního přenosu z YouTube. Screenshot YouTube

Navzdory komplikované situaci na reklamním trhu se v některých zemích stále více prosazují neplacené streamingové služby, které nabízejí vybraný obsah zdarma obalený reklamou. O podobné strategii uvažují i někteří poskytovatelé prémiového obsahu, ovšem v jejich případě jde jen o uvolnění několika málo dílů pro neplatící uživatele. Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV.

Mnoho obsahu zdarma nabízí i největší videoportál YouTube, který v letošním roce začal globálně poskytovat i vybrané sportovní přenosy bez placení. Momentálně lze sledovat například americkou baseballovou ligu MLB bezplatně a bez registrace.

V některých menších zemích se neplacené streamingové služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit – například kvůli tomu, že nemají v nabídce dostatek zajímavého licencovaného obsahu. Průzkumy trhu však naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah.

Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů.

Takovou zemí může být například Finsko nebo Česká republika. Zatímco v případě českých diváků nadnárodní operátoři počítají s tím, že je zde omezený dopyt po placeném obsahu, u Finska je podobný vývoj překvapivý. Výzkum společnosti DNA Digital Lifestyle Survey však naznačuje, že až 73 percent respondentů upřednostňuje sledování volně dostupného obsahu prostřednictvím streamingu. Na druhou stranu, placené služby i přesto využívá zhruba 50 procent respondentů. Zde je tedy viditelný průnik mezi oběma skupinami, zároveň však platí, že pro tři čtvrtiny diváků je důležitý dostatek neplaceného obsahu.

Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů. Mobilní sledování zatím rozhodně není pro většinu lidí dostatečně uspokojivé.

Průzkumy naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah. Takovou zemí může být i Česká republika.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropafinskoiptv freeiptv operátorpříjem televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum
8. 7. 2025
Německý veřejnoprávní vysílatel zatím nevidí smysl v zavádění vysílání 5G Broadcast
7. 7. 2025
Odstartovala nová sezóna Tipsport extraligy. Vysílací práva má ČT a O2 TV
Čtěte dále

Odstartovala nová sezóna Tipsport extraligy. Vysílací práva má ČT a O2 TV

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
    • MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
    • Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter