• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Němečtí diváci nechtějí sledovat sport výhradně přes online streaming

Juraj Koiš Publikováno 6. 10. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

V Německu je ohromná popularita tradiční lineární televize, především satelitního příjmu. Díky tomu mají televizní společnosti důvod nabízet prémiový obsah i tradičním způsobem, a přechod diváků k výhradně placeným streamingovým platformám se tím zpomaluje.

Pohled na mnichovský Olympiaturm. Ilustrační foto: Michael Siebert, fotobanka Pixabay.com

Německý televizní trh je zajímavou ukázkou toho, jak se prémiové sportovní přenosy mohou ještě dlouhou dobu udržet i v klasickém televizním vysílání. I na tomto velmi významném trhu totiž sílí tlak na přesun rozhodujících práv do online prostředí placeného streamingu. Televizní společnosti však zatím odolávají díky tomu, že drahá sportovní práva částečně financují veřejnoprávní televize, ale i soukromé pay-tv kanály, které vysílají lineárně.

V tomto týdnu jsme na TVKompas.cz přinesli podrobnou analýzu o tom, jak cena sportovních práv narostla o miliardy, a vysílání už nelze financovat z reklamy. Dnešní text je volným pokračováním této analýzy.

Ještě před 5 lety platilo, že prémiový sport můžete sledovat primárně v kabelové nebo satelitní televizi. Ve volně dostupných i placených programech. Streaming byl v tomto směru jen doplňkem, abyste mohli sledovat přenosy i mimo domov, například na telefonu. Dnes je však streaming úplně samostatnou distribuční cestou, a dominují v něm především americké technologické společnosti nebo platformy, které vznikly pouze za tímto účelem.

V Německu je však i ohromná popularita tradiční lineární televize, především satelitního příjmu. Díky tomu mají televizní společnosti důvod nabízet prémiový obsah i tradičním způsobem, a přechod diváků k výhradně placeným streamingovým platformám se tím zpomaluje.

Na volně dostupných německých programech můžete ještě i dnes sledovat řadu sportovních přenosů a soutěží, které jsou v jiných zemích na placených programech. Tlak na přechod těchto přenosů do online platforem je i přesto obrovský.

V Německu je ohromná popularita tradiční lineární televize, především satelitního příjmu. Díky tomu mají televizní společnosti důvod nabízet prémiový obsah i tradičním způsobem, a přechod diváků k výhradně placeným streamingovým platformám se tím zpomaluje.

Ilustrační foto: televizní věž v Berlíně, zdroj Pixabay.com

Související analýza: Ceny prémiových sportovních práv narostly o miliardy. Vysílání už nelze financovat jen z reklamy

Jak se měnila dostupnost sportovních přenosů podle platforem?

Ještě před devíti lety – v roce 2014 – bylo možné sledovat 10 nejpopulárnějších sportovních soutěží u tří televizních skupin. Většina obsahu byla dostupná volně na programech veřejnoprávních televizí ARD a ZDF případně u soukromé skupiny ProSieben.Sat1. Ke sledování veškerého atraktivního obsahu vám stačilo předplatné jednoho kabelového nebo satelitního operátora.

V roce 2018 se stejných 10 nejpopulárnějších soutěží obsahově rozprostřelo do pěti skupin, včetně jedné placené streamingové platformy. Prémiový obsah byl stále většinově dostupný v tradiční placené televizi SKY, soukromých programech RTL a Eurosport a na veřejnoprávních kanálech ARD a ZDF. Novým hráčem na trhu však byla značka DAZN, která získala tehdy ještě velmi malou část exkluzivních práv, a sdílela je s Eurosportem.

Jen o čtyři roky později, v roce 2022, se však sportovní obsah v tradiční televizi dostal do menšinového postavení. Většinu soutěží dnes exkluzivně vysílá skupina Deutsche Telekom v rámci své pay-tv platformy MAGENTA TV a kanálů MAGENTA SPORT. Značnou část obsahu zakoupila platforma DAZN, která za tímto účelem byla nucena zřídit i několik sportovních programů vysílajících přes satelit a kabel. Němci totiž výhradně placený streaming odmítli. Část sportovních práv i přesto zakoupila platforma Amazon Prime Video, která vysílá jen přes internet.

Značná část obsahu je stále ještě dostupná u tradičních televizních skupin ARD/ZDF, ProSieben.Sat1, RTL a Sky Deutschland. Diváci se však musí smířit s tím, že pokud chtějí sledovat stejnou porci sportovních soutěží, na jakou byli zvyklí ještě před 9 lety, budou si muset zaplatit přístup k alespoň třem různým placeným službám současně. V roce 2014 by jim přitom stačilo jen jedno předplatné. Řadu přenosů včetně Ligy mistrů UEFA, Bundesligy a dalších soutěží, jste mohli tehdy sledovat i ve volně dostupné televizi.

Na volně dostupných německých programech můžete ještě i dnes sledovat řadu sportovních přenosů a soutěží, které jsou v jiných zemích na placených programech. Tlak na přechod těchto přenosů do online platforem je i přesto obrovský.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorkabelová televizekabelový operátorněmeckoplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
CBS Reality v říjnu láká na neuvěřitelné příběhy i záhady minulosti
Čtěte dále

CBS Reality v říjnu láká na neuvěřitelné příběhy i záhady minulosti

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter