• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Na trhu sportovních práv dojde k cenové korekci, míní šéfové Eurosport a BT Sport

Juraj Koiš Publikováno 17. 2. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sportovní soutěže v několika zemích se hrají bez diváků. Role televize je nyní mnohem důležitější. Ilustrační foto: Peter H, fotobanka Pixabay.com

Cena vysílacích práv za žádané sportovní přenosy nemůže růst donekonečna. V nejbližších letech dojde u většiny významných evropských (fotbalových) soutěží k určité cenové korekci. Myslí si to Simon Green, šéf významného britského sportovního kanálu BT Sport. Ten svůj názor prezentuje veřejně už od léta roku 2020, kdy kvůli pandemii Covid 19 bylo nutné zkrátit nebo úplně zrušit sportovní sezónu ve většině evropskýc zemí.

Není možné očekávat, že vysílatelé budou i nadále platit přemrštěné částky za sportovní obsah. Nejvýznamnější evropské ligové soutěže měly v loňské sezóně kombinovaný příjem z vysílacích práv přesahující 17 miliard EUR. Ke korekci patrně dojde v důsledku současných ekonomických problémů způsobených pandemii Covid 19. K určitým úpravám by však zřejmě došlo i bez těchto faktorů.

K podobné myšlence se připojil i Andrew Georgiou, prezident panevropského sportovního programu Eurosport. Podle něj zejména dnešní mladší diváci už nejeví natolik významný zájem o sportovní a fotbalové přenosy, což se musí projevit i na trhu sportovních práv.

Sport je sice velmi významným tahákem pro pay TV operátory, ovšem platí to především z marketingového hlediska. Jen zhruba třetina diváků vybírá služby operátora vyloženě podle exkluzivního sportovního obsahu.

Operátoři placené televize se tomuto vývoji rádi přizpůsobí. Očekává se, že s tím budou kalkulovat i v rámci svých nabídek do nejbližších tendrů na nejvýznamnější ligové soutěže.

Sport je sice velmi významným tahákem pro pay TV operátory, ovšem platí to především z marketingového hlediska. Pokud jde o samotné diváky, odhadem jen zhruba jedna třetina vybírá služby operátora vyloženě podle exkluzivního sportovního obsahu. Exkluzivita vám tedy může významně pomoci v konkurenčním boji, otázkou je však poměr ceny za sportovní práva ve vztahu k růstu počtu abonentů.

Pay TV operátoři na britském trhu například přišli na to, že se jim vyplatí spolupracovat a dělit se o cenu sportovních práv. Tři největší skupiny na tamním trhu, SKY UK, BT a Virgin tak sdílejí klíčová vysílací práva.

K podobné spolupráci už dochází i mezi významnými operátory na českém a slovenském trhu. Společnosti Telly, O2 TV, T-Mobile CZ, Slovak Telekom a Orange SK společně provozují kanál Premier sport, kde sdílejí vysílací práva k anglické fotbalové Premier league, druhé lize Championship, skotské Premier league a k lize amerického fotbalu NFL.

Související článek: Všechny atraktivní sportovní soutěže u jednoho operátora? V Británii to jde
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvevropaplacená televize


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus
2. 7. 2025
Odstartovala streamingová služba FilmBox+
Čtěte dále

Odstartovala streamingová služba FilmBox+

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter