• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou

Juraj Koiš Publikováno 19. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Růst bezplatných streamingových alternativ vytváří tlak i na nové studie, kterými se zviditelňují konzultační agentury tlačící do popředí právě tento segment sledování obsahu. Jedna podobná studie se nyní zaměřila na švédský trh. Konzultační společnost Mediavision analyzovala chování tamních diváků v online prostoru a zjistila, že Švédové sledují v průměru 100 minut online videa denně, což je nejvyšší číslo v severských zemích.

Polovina tohoto času je věnována službám financovaným z reklamy, což odpovídá přibližně 50 minutám denně. Spotřeba je obzvláště vysoká mezi mladším publikem, kde dominují globální platformy. Švédsko tak zaujímá pevné první místo v severských zemích jak v celkové spotřebě videí, tak v sledování obsahu financovaném z reklamy. Významný podíl na sledování mají platformy jako YouTube, TikTok a TV4 Play.

Přítomnost bezplatné platformy YouTube a sociální sítě TikTok má pochopitelně vliv na celkové výsledky průzkumu. YouTube a TikTok totiž nejsou typické bezplatné obsahové platformy. Dominuje v nich obsah produkovaný přímo jejich uživateli. Tyto platformy následně úspěšně soupeří o diváky s profesionálními streamingovými službami typu Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime, a rovněž s profesionálními bezplatnými alternativami typu Pluto TV, Tubi nebo Plex TV.

„Online videa financovaná reklamou v současné době představují polovinu času, který Švédové tráví sledováním online videí. Tento trend naznačuje, že reklama hraje ve švédském video prostředí stále významnější roli a vše nasvědčuje tomu, že tento vývoj bude pokračovat,“ uvedl Fredrik Liljeqvist, senior analytik společnosti Mediavision.

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Související článek: Streamingové platformy snižují počty nových původních seriálů
Další informace: Streamingová služba Peacock odškodní úřady za to, že neumožnila jednoduché zrušení předplatného
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freešvédskosvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Sport, dokumenty a filmy v říjnu na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Nova Gold se změnila na Nova Krimi
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Významný krok v boji proti pirátství. Amazon blokuje streamingové aplikace umožňující pirátské sledování placených kanálů
7. 11. 2025
Výzkum APMS a NMS Research: Internet dále posiluje jako hlavní zdroj sledování videoobsahu
6. 11. 2025
Další bohatý fotbalový večer v Evropské lize a Konferenční lize. Klíčový čas je 18:45
6. 11. 2025
Terestrika ve Švédsku slábne. Regulátor věří, že pomůže cenová regulace
Čtěte dále

Terestrika ve Švédsku slábne. Regulátor věří, že pomůže cenová regulace

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Významný krok v boji proti pirátství. Amazon blokuje streamingové aplikace umožňující pirátské sledování placených kanálů
    • Prima MAX za několik dní oslaví své desáté výročí
    • Výzkum APMS a NMS Research: Internet dále posiluje jako hlavní zdroj sledování videoobsahu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter