• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Které služby si lidé rádi odpustí? Placenou televizi chce zrušit méně lidí než placený streaming

Juraj Koiš Publikováno 9. 12. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Placený streaming není jen o zajímavém obsahu, ale rovněž o ceně. Jak ukazují příklady z různých západních zemí, v mnoha případech se publikum využívající placený streaming částečně kryje s publikem využívajícím placenou televizi. Jak ale rostou životní náklady, část lidí přirozeně zvažuje, které služby si odpustí. Ve Velké Británii proběhl průzkum, jehož výsledky mohou být pro někoho překvapující. Je totiž zřejmé, že lidé si v mnoha případech dokážou odpustit některé streamingové služby, ovšem nechtějí se vzdát placené televize, ať už v lineární nebo nelineární formě.

Silnější pozice placené televize ve srovnání se streamingem je odvozena z hodnot, které běžní diváci zadávají do běžných online vyhledávačů. I když podobný průzkum nemusí být plně reprezentativní, fakticky odzrkadluje chování online divácké populace, a je tedy vypovídající.

Plyne z něj, že nejžhavějším „kandidátem na zrušení“ je videoslužba Amazon Prime. V průměru hledá informace o možnostech zrušení předplatného přibližně 232 tisíc lidí. Následuje hudební služba Spotify, kterou zvažuje zrušit 220 tisíc lidí. Placená televizní služba Sky TV je na třetím místě s hodnotou 163 tisíc. Ovšem konkurenční služba BT je až na konci první desítky, její pozice u diváků je tak díky prémiovému BT Sportu o něco jistější než v případě všeobecné nabídky Sky.

Poměrně silnou pozici u diváků má nejen televizní značka BT Sport, ale i Apple TV (televize+streaming), a Disney Plus (streaming), kde počty vyhledávání jsou ve středních desítkách tisíc.

Samozřejmě, výsledky průzkumu je potřeba brát s rezervou, jelikož samotný fakt, že někdo hledá informace o zrušení určité služby ještě neznamená, že předmětnou službu skutečně hodlá zrušit.

Výzkum proběhl ve Velké Británii a realizovala jej společnost VPN Overview. Další informace v angličtině jsou zde.

Související článek: Platforma Disney+ spouští levnější balíček s reklamou, zatím jen v USA
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv operátorplacená televizepříjem televizetelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Zprávou týdne je avizovaná změna ve vedení televize Nova a CME
Čtěte dále

Zprávou týdne je avizovaná změna ve vedení televize Nova a CME

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter