• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Konglomerát AT&T posílí v USA známou značku DirecTV

Juraj Koiš Publikováno 25. 8. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Satelitní služba DirecTV. Ilustrační foto. Autor fotografie: HurricaneGeek2002, zdroj: Wikimedia.org. Licence: CC BY-SA 4.0

Telekomunikační skupina AT&T se po přibližně dvou letech experimentů opětovně vrátí k známé značce DirecTV, která je symbolem největšího satelitního operátora na americkém trhu. AT&T omezí své dvě nově budované televizní značky AT&T TV a AT&T TV Now a nahradí je sjednocujícím názvem DirecTV Stream. K tomuto kroku dochází v rámci dohody s novým partnerem služby DirecTV skupinou TPG Capital, která letos získala třetinový podíl ve společně založené firmě s AT&T.

Služba DirecTV doposud fungovala jen ve spojitosti se satelitní televizí. Online platformy téhož provozovatele nesly značku AT&T TV a AT&T TV Now. Vytvářelo to chaos a nejasnosti v produktové linii operátora. Přitom streamingová odnož DirecTV ještě před rokem 2019 fungovala pod značkou DirecTV NOW, což bylo logičtější vzhledem k tomu, že i tehdy šlo o jednu z nejvýznamnějších značek na americkém trhu placené televize.

Analytici dlouhodobě píší o velké ztrátě hodnoty platformy DirecTV, která nezvládla nástup konkurence streamingových služeb. Gigant AT&T kupoval tuto satelitní firmu v roce 2015 celkem za 68 miliard dolarů. Nyní prodal třetinový podíl v nově vyčleněné firmě skupině TPG Capital za přibližně 5,8 miliard dolarů. To znamená, že celková hodnota společnosti provozující DirectTV a další pay-tv aktivity se odhaduje na 16,2 miliardy dolarů. Je tedy o 76 procent nižší než před 6 lety.

Nutno ovšem dodat, že skupina AT&T získala DirecTV v roce 2015 za výrazně vyšší cenu než byla její tehdejší odhadovaná hodnota. V roce 2015 se totiž ještě počítalo s růstem lineárních TV platforem včetně placených satelitních služeb. Nyní se však výrazně více prosazují placené televizní služby šířené přes internet. Kvůli tomu stagnuje satelitní, kabelová i terestrická televize.

Noví klienti služby DirecTV Stream by podle dosavadních informací měli získat přístup k Netflixu nebo Amazon prime Video přímo v ceně předplatného. Dosavadní klienti služby mají navíc k dispozici ještě přístup do služby HBO Max, kterou rovněž vlastní jedna z dceřiných mediálních společností AT&T.

Další doporučené analýzy k tématu:

    • Telekomunikační gigant AT&T si neví rady se svými televizními službami
    • Konsolidace trhu satelitní televize se netýká jen Evropy ale i USA nebo Kanady
    • V USA se rozhořel spor pay-tv operátorů o platby za volně dostupné stanice
Gigant AT&T kupoval tuto satelitní firmu v roce 2015 celkem za 68 miliard dolarů. Nyní prodal třetinový podíl v nově vyčleněné společné firmě skupině TPG Capital za přibližně 5,8 miliard dolarů. Nutno ovšem dodat, že skupina AT&T původně koupila DirecTV za výrazně vyšší cenu než byla její tehdejší odhadovaná hodnota.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální satelitní televizeiptv operátorplacená televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Vítězství nad televizními piráty bylo zatím jen dočasné
Čtěte dále

Vítězství nad televizními piráty bylo zatím jen dočasné

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter