Klíčová je hlavní obrazovka. YouTube už lidé sledují víc v televizích než v mobilech

Nejstarší bezplatná videoplatforma YouTube, která se podle současných standardů už může nazývat i streamingovou platformou, je nyní populárnější na chytrých televizorech než v mobilech. Tento vývoj není nikterak překvapivý vzhledem k tomu, že YouTube je první aplikací, kterou uživatelé najdou v nabídce drtivé většiny chytrých televizorů na světě. Když poprvé připojíte svůj nový televizor k internetu, jako jednu z prvních předinstalovaných aplikací najdete právě YouTube. Výhodou této platformy je zejména fakt, že k jejímu využití a sledování nepotřebujete nutně registraci, a můžete si okamžitě vyhledat požadovaný obsah.
YouTube tedy získává své pevné místo na hlavní obrazovce v domácnosti. Je to podobné, jako když Google kdysi získat místo první strany načtené při otevření prohlížeče. Následně se o tzv. „první stránku internetu“ sváděl tuhý boj mezi Googlem, Facebookem a dalšími sociálními sítěmi.
V dnešní době ovšem není důležité, co se děje na obrazovce počítače. Konzumace audiovizuálního obsahu, především podcastů, a různých influencerů, se nyní odehrává v mobilech a chytrých televizorech. Pokud si YouTube i do budoucna udrží svou přední pozici v chytrých televizích, bude to mít velmi výrazný dopad nejen na budoucnost tradiční televize, ale především na pozici prémiových streamingových platforem, z nichž většina se dnes potýká s výraznými ztrátami.
Reklama je důležitější než obsah: Dohody s operátory pomohou streamingovým platformám k růstu balíčků s reklamou