• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Internet nestačí. Služba DAZN potvrzuje, že satelitní televize je i pro ni klíčová

Juraj Koiš Publikováno 13. 7. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pro úspěšné zhodnocení prémiových sportovních přenosů potřebujete především silnou televizní skupinu, nikoliv jen on-line platformu. Velká část diváků je totiž stále ještě zvyklá sledovat programy tradiční cestou, což v západní Evropě znamená sledovat prémiový sport přes satelit.

Technologie satelitního vysílání. Ilustrační foto Pixabay.com

Satelitní televize je klíčovým způsobem distribuce placených programů, zejména těch s nejatraktivnějším sportovním obsahem. Svými kroky to dlouhodobě potvrzuje i platforma DAZN, která je jinak lídrem v segmentu sportovního streamingu. Jenomže pokud jde konkrétní kroky, ukazuje se, že nejdůležitější roli pro DAZN plní tradiční lineární satelitní televize, a nikoliv jen online streaming.

Vlastník platformy DAZN má totiž dlouhodobě zájem o některé konkurenční sportovní televize vysílající tradičním způsobem. A zároveň sám investuje do rozvoje portfolia satelitních programů ve spolupráci s tradičními pay-tv operátory.

Ještě před několika měsíci byla velmi reálná akvizice britského placeného kanálu BT Sport, který se měl začlenit do portfolia DAZN. Nakonec však značku BT Sport získala konkurenční skupina Warner Bros Discovery.

Nyní se DAZN pokouší koupit sportovní skupinu Eleven Sports, kterou vlastní podnikatel Andrea Radrizzani, mimo jiné vlastník fotbalového klubu Leeds United. Zájem DAZN o tuto skupinu rovněž není náhodný. Majitelé DAZN a Eleven Sports se dobře znají právě díky byznysovým aktivitám na britském trhu.

Akvizice skupiny Eleven Sports by mohla majiteli DAZN pomoci posílit pozici na několika evropských trzích, konkrétně v Polsku, Portugalsku, Itálii a Belgii. A pochopitelně i na Britských ostrovech, kde ovšem Eleven Sports nemá zdaleka tak významnou pozici jako v dalších zemích.

Nynější kroky vlastníka DAZN však poukazují na fakt, že pro úspěšné zhodnocení prémiových sportovních přenosů potřebujete především silnou televizní skupinu, nikoliv jen on-line platformu. Velká část diváků je totiž stále ještě zvyklá sledovat programy tradiční cestou, což v západní Evropě znamená sledovat prémiový sport přes satelit.

Satelitní televize je klíčovým způsobem distribuce placených programů, zejména těch s nejatraktivnějším sportovním obsahem. Svými kroky to dlouhodobě potvrzuje i platforma DAZN, která je jinak lídrem v segmentu sportovního streamingu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
dazndigitální satelitní televizeevropaiptv operátoritáliepolskosatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Pluto TV potvrzuje důležitost lineárního vysílání. Místo videotéky vsadilo na kontinuální “maratónové” kanály
Čtěte dále

Pluto TV potvrzuje důležitost lineárního vysílání. Místo videotéky vsadilo na kontinuální “maratónové” kanály

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter