Internet nestačí. Služba DAZN potvrzuje, že satelitní televize je i pro ni klíčová
Pro úspěšné zhodnocení prémiových sportovních přenosů potřebujete především silnou televizní skupinu, nikoliv jen on-line platformu. Velká část diváků je totiž stále ještě zvyklá sledovat programy tradiční cestou, což v západní Evropě znamená sledovat prémiový sport přes satelit.

Technologie satelitního vysílání. Ilustrační foto Pixabay.com
Vlastník platformy DAZN má totiž dlouhodobě zájem o některé konkurenční sportovní televize vysílající tradičním způsobem. A zároveň sám investuje do rozvoje portfolia satelitních programů ve spolupráci s tradičními pay-tv operátory.
Ještě před několika měsíci byla velmi reálná akvizice britského placeného kanálu BT Sport, který se měl začlenit do portfolia DAZN. Nakonec však značku BT Sport získala konkurenční skupina Warner Bros Discovery.
Nyní se DAZN pokouší koupit sportovní skupinu Eleven Sports, kterou vlastní podnikatel Andrea Radrizzani, mimo jiné vlastník fotbalového klubu Leeds United. Zájem DAZN o tuto skupinu rovněž není náhodný. Majitelé DAZN a Eleven Sports se dobře znají právě díky byznysovým aktivitám na britském trhu.
Akvizice skupiny Eleven Sports by mohla majiteli DAZN pomoci posílit pozici na několika evropských trzích, konkrétně v Polsku, Portugalsku, Itálii a Belgii. A pochopitelně i na Britských ostrovech, kde ovšem Eleven Sports nemá zdaleka tak významnou pozici jako v dalších zemích.
Nynější kroky vlastníka DAZN však poukazují na fakt, že pro úspěšné zhodnocení prémiových sportovních přenosů potřebujete především silnou televizní skupinu, nikoliv jen on-line platformu. Velká část diváků je totiž stále ještě zvyklá sledovat programy tradiční cestou, což v západní Evropě znamená sledovat prémiový sport přes satelit.
Satelitní televize je klíčovým způsobem distribuce placených programů, zejména těch s nejatraktivnějším sportovním obsahem. Svými kroky to dlouhodobě potvrzuje i platforma DAZN, která je jinak lídrem v segmentu sportovního streamingu.