• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Informační kampaň k DVB-T2 nabírá zpoždění, ministerstvo ještě ani nevypsalo tendr

Juraj Koiš Publikováno 30. 1. 2019
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Plánovaný přechod na nový standard zemského digitálního vysílání DVB-T2 může být bez oficiální státní kampaně. Ministerstvo průmyslu a obchodu totiž zatím ani nevypsalo tendr na realizátora, ani nevyčlenilo prostředky na tuto kampaň. MPO dokonce ve veřejné odpovědi publikované na svém webu připouští, že žádné výběrové řízení prozatím neplánuje. Na podzim se přitom mají vypnout první DVB-T vysílače České televize na území Prahy.

Podle Ministerstva průmyslu a obchodu je informační kampaň „ve fázi přípravy“. Zahájení předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku. Není ale jasné, jak toho chtějí úředníci MPO docílit, když do konce prvního kvartálu 2019 zůstávají pouhé dva měsíce.

Stanovisko ministerstva vyplývá ze zveřejněné odpovědi podle infozákona.

MPO prozatím nestanovilo ani objem finančních prostředků určených na kampaň. Šéf expertní skupiny u MPO Pavel Dvořák ještě v květnu 2018 na workshopu Českých Radiokomunikací ujišťoval novináře o tom, že rozpočet na infokampaň je alokován na Odboru elektronických komunikací. Expertní skupina podle jeho slov poslala vládě návrhy na kampaň, konečné rozhodnutí ale zřejmě nepadlo.

Ministerstvo ještě v polovině ledna 2019 tvrdilo, že zahájení kampaně předpokládá v druhém čtvrtletí 2019, a nikoliv už v prvním čtvrtletí letošního roku. Na přípravě kampaně podle vlastního vyjádření pracovalo už v listopadu 2018, dnes však popírá, že by plánovalo výběrové řízení na realizátora kampaně.

Objem prostředků na kampaň není stanoven

Nyní Ministerstvo průmyslu a obchodu oficiální cestou tvdí, že „objem finančních prostředků určených na kampaň není stanoven, není totiž samostatnou položkou státního rozpočtu a bude využito provozních prostředků ministerstva„.

V závěrečné části svého stanoviska MPO potvrzuje, že žádné výběrové řízení nebylo dosud uskutečněno, ani se nechystá. „Žádné výběrové řízení nebylo dosud uskutečněno, žádné výběrové řízení neprobíhá a k datu podání žádosti se žádné výběrové řízení prozatím neplánuje.“

V této souvislosti je zajímavé i vyjádření webu Televizniweb.cz. Tomu ministerstvo ještě v polovině ledna 2019 odpovědělo, že zahájení kampaně předpokládá v druhém čtvrtletí 2019, a nikoliv v prvním čtvrtletí letošního roku.

„Již loni v listopadu zveřejnilo informaci, že pracuje na realizaci veřejné zakázky ve věci přípravy informační kampaně; dnes resort na své internetové stránce popírá, že by plánoval výběrové řízení na realizátora této kampaně,“ dodává Jan Potůček z Televizního webu.

Další informace: Stanovisko Evropské komise k českému DVB-T2 v nedohlednu. Prenotifikační proces zřejmě brzdí MPO
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
druhápřechod na dvb-t2příjem televizetelevize na běžnou anténuvysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
České Radiokomunikace spouští nové služby v oblasti umělé inteligence
15. 7. 2025
Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech
10. 7. 2025
Německý veřejnoprávní vysílatel zatím nevidí smysl v zavádění vysílání 5G Broadcast
7. 7. 2025
Stanovisko Evropské komise k českému DVB-T2 v nedohlednu. Prenotifikační proces zřejmě brzdí MPO
Čtěte dále

Stanovisko Evropské komise k českému DVB-T2 v nedohlednu. Prenotifikační proces zřejmě brzdí MPO

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Oneplay Sport láká na start nové fotbalové sezony, konferenční přenosy i návrat show TIKI-TAKA
    • České Radiokomunikace spouští nové služby v oblasti umělé inteligence
    • FilmBox uvádí filmy s Jasonem Stathamem, uctí si jeho červencové narozeniny

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter