• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh

Juraj Koiš Publikováno 2. 10. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled do centra města Bouillon ve Valonském regionu Belgie. Ilustrační foto Pixabay.com

Veřejnoprávní instituce France Télévisions hodlá zařadit do vysílání regionální reklamní okna na belgickém trhu. Poměrně zajímavý je fakt, že prodejcem tohoto reklamního prostoru bude agentura RMB patřící pod belgickou veřejnoprávní instituci RTBF. Proti tomu však ostře protestují belgické komerční televize, především RTL Belgium.

Regionální okna se budou objevovat ve vysílání stanic France 2, France 3 a France 5. Komerčním subjektům vadí především fakt, že na prodeji reklamy má přímo participovat belgická veřejnoprávní instituce, která tím poškozuje privátní hráče na trhu. Vedení RTL Belgium vyzvalo politiky k přijetí opatření, která zajistí, že RTBF nebude moci „vědomě přispívat k oslabení místního mediálního ekosystému a reklamního trhu ve Valonsko-bruselské federaci“.

Kriticky se k nové alianci mezi RTBF a France Télévisions postavil i vlastník tamní francouzskojazyčné zpravodajské televize LN24. Podle něj je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu. Za problematický považuje i fakt, že belgická RTBF získá z celého obchodu pouze malou provizi, a značná část peněz z belgického trhu poputuje do Francie.

Pro představitele soukromých televizí v Belgii je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
belgieevropafrancie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Vážná krize v BBC. Co znamená konec generálního ředitele a ředitelky zpravodajství?
Juraj Koiš 11. 11. 2025
Sport, dokumenty a filmy v říjnu na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Platforma Disney+ si připomíná šest let od spuštění. Odstartovala v Nizozemsku
12. 11. 2025
Jen streaming nestačí. Disney se po pěti letech znovu vrací k lineárním kanálům
11. 11. 2025
Vážná krize v BBC. Co znamená konec generálního ředitele a ředitelky zpravodajství?
11. 11. 2025
Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo
Čtěte dále

Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Startuje MS NOW, levicově zaměřená zpravodajská televize, která se osamostatnila od NBC
    • Bezplatná platforma Tubi postupně omezuje sledování vybraných titulů bez registrace
    • Platforma Disney+ si připomíná šest let od spuštění. Odstartovala v Nizozemsku

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter