Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh
Veřejnoprávní instituce France Télévisions hodlá zařadit do vysílání regionální reklamní okna na belgickém trhu. Poměrně zajímavý je fakt, že prodejcem tohoto reklamního prostoru bude agentura RMB patřící pod belgickou veřejnoprávní instituci RTBF. Proti tomu však ostře protestují belgické komerční televize, především RTL Belgium.
Regionální okna se budou objevovat ve vysílání stanic France 2, France 3 a France 5. Komerčním subjektům vadí především fakt, že na prodeji reklamy má přímo participovat belgická veřejnoprávní instituce, která tím poškozuje privátní hráče na trhu. Vedení RTL Belgium vyzvalo politiky k přijetí opatření, která zajistí, že RTBF nebude moci „vědomě přispívat k oslabení místního mediálního ekosystému a reklamního trhu ve Valonsko-bruselské federaci“.
Kriticky se k nové alianci mezi RTBF a France Télévisions postavil i vlastník tamní francouzskojazyčné zpravodajské televize LN24. Podle něj je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu. Za problematický považuje i fakt, že belgická RTBF získá z celého obchodu pouze malou provizi, a značná část peněz z belgického trhu poputuje do Francie.
Pro představitele soukromých televizí v Belgii je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu.