• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh

Juraj Koiš Publikováno 2. 10. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled do centra města Bouillon ve Valonském regionu Belgie. Ilustrační foto Pixabay.com

Veřejnoprávní instituce France Télévisions hodlá zařadit do vysílání regionální reklamní okna na belgickém trhu. Poměrně zajímavý je fakt, že prodejcem tohoto reklamního prostoru bude agentura RMB patřící pod belgickou veřejnoprávní instituci RTBF. Proti tomu však ostře protestují belgické komerční televize, především RTL Belgium.

Regionální okna se budou objevovat ve vysílání stanic France 2, France 3 a France 5. Komerčním subjektům vadí především fakt, že na prodeji reklamy má přímo participovat belgická veřejnoprávní instituce, která tím poškozuje privátní hráče na trhu. Vedení RTL Belgium vyzvalo politiky k přijetí opatření, která zajistí, že RTBF nebude moci „vědomě přispívat k oslabení místního mediálního ekosystému a reklamního trhu ve Valonsko-bruselské federaci“.

Kriticky se k nové alianci mezi RTBF a France Télévisions postavil i vlastník tamní francouzskojazyčné zpravodajské televize LN24. Podle něj je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu. Za problematický považuje i fakt, že belgická RTBF získá z celého obchodu pouze malou provizi, a značná část peněz z belgického trhu poputuje do Francie.

Pro představitele soukromých televizí v Belgii je nepřijatelné, aby veřejnoprávní televize ze sousedního státu konkurovala belgickým soukromým hráčům v boji o podíl na poměrně malém reklamním trhu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
belgieevropafrancie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Sport, dokumenty a filmy v říjnu na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Nova Gold se změnila na Nova Krimi
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Významný krok v boji proti pirátství. Amazon blokuje streamingové aplikace umožňující pirátské sledování placených kanálů
7. 11. 2025
Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
31. 10. 2025
Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD
31. 10. 2025
Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo
Čtěte dále

Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Významný krok v boji proti pirátství. Amazon blokuje streamingové aplikace umožňující pirátské sledování placených kanálů
    • Prima MAX za několik dní oslaví své desáté výročí
    • Výzkum APMS a NMS Research: Internet dále posiluje jako hlavní zdroj sledování videoobsahu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter