• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Finále Ligy mistrů v ČR na volně dostupném programu, na Slovensku pouze v placené TV

Juraj Koiš Publikováno 17. 8. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Finále nejprestižnější klubové fotbalové soutěže světa se uskuteční už o tomto víkendu. Přímý přenos z finálového duelu, který se mimořádně hraje už tuto neděli 23. srpna od 21:00 v portugalském hlavním městě, se bude v České republice vysílat na volně dostupném programu ČT Sport. Ovšem na Slovensku je situace jiná a zápas se objeví výhradně v placených platformách. Vysílací práva totiž zakoupila TV Markíza, která už volně nevysílá.

Finále se původně mělo hrát 30. května v Istanbulu, ovšem pandemie koronaviru vše změnila a celá soutěž se nyní dohrává ve zkráceném formátu bez diváků. Ještě předtím zbývá odehrát semifinálovou fázi, která se – podobně jako čtvrtfinále – letos hraje pouze na 1 zápas na neutrální půdě. Díky tomu vznikne prostor k odehrání finálového duelu už za několik dní.

Markíza je z pohledu diváků stále vnímána jako volně dostupná televize. Navzdory tomu, že opustila terestriku, se dokázala vrátit do čela sledovanosti na Slovensku.

U finále nejprestižnějších soutěží je zvykem, že se vysílají na volně dostupných programech. Na Slovensku se však díky Markíze část obsahu přesouvá na placené stanice. Přitom Markíza je z pohledu diváků stále vnímána jako volně dostupná televize. Navzdory tomu, že opustila terestriku, se dokázala vrátit do čela sledovanosti na Slovensku.

Dostupnost výhradně v placených platformách je důkazem, že divák při sledování televize příliš nerozlišuje mezi tím, zda je nějaký program dostupný terestrickou cestou nebo nikoliv. Důležitá je značka a návyk. Markíza umí oslovit diváky výhradně přes placené platformy, díky čemuž získává odhadem až stovky milionů korun ročně od pay tv operátorů. Další stovky milionů ušetří za distribuci signálu, jelikož nemusí platit za šíření na běžnou anténu, které patří k nejdražším způsobům vysílání TV programů.

Související článek: ČT obhájila přenos z každého kola Fortuna ligy a sestřihy Ligy mistrů UEFA
UEFA Champions League 2020 v televizi, ČR/SR
  • 18.8. 21:00 Semifinále: RB Leipzig - PSG (O2 TV / Orange TV)
  • 19.8. 21:00 Semifinále: Lyon - Bayern München (O2 TV / Orange TV)
  • 23.8. 21:00 Finálový zápas živě na O2 TV / Orange TV, dále na ČT sport a TV Markíza
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
česká televizečeská televize i vysíláníčt 4 sport onlineevropao2 tvo2 tv fotbalo2 tv sportpříjem televizeslovensko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Francouzská fotbalová telenovela pokračuje. Nechybí další překvapivé zvraty
2. 7. 2025
Chování televizních diváků se za posledních 10 let příliš nezměnilo
Čtěte dále

Chování televizních diváků se za posledních 10 let příliš nezměnilo

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter