• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Disney mění strategii, není připraven zavřít své lineární kanály kvůli Disney+

Juraj Koiš Publikováno 7. 4. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Skupina Disney sice v posledním roce zavřela přibližně 100 lineárních placených kanálů v různých zemích. Její tržby ze streamingové služby Disney+ jsou i přesto nižší než tržby z poplatků od tradičních televizních poskytovatelů.

Logo lineárního program Disney Channel. Zdroj: YouTube.com

Globální mediální společnost The Walt Disney Company mění strategii a pokračuje ve vysílání svých lineárních placených kanálů i na trzích, kde je původně plánovala zavřít. Nedávno podepsala nový kontrakt ve Španělsku s operátorem Vodafone, a očekává se prodloužení spolupráce i s dalšími pay-tv operátory. Vedení Disney přitom ještě před rokem avizovalo, že postupně zavře své lineární programy a svůj obsah bude primárně nabízet prostřednictvím Disney+. Jenomže se ukázalo, že lineární kanály jsou pro příjmy celé skupiny mnohem důležitější než samotný streaming, a že skupina Disney si zkrátka nemůže dovolit vypnout své dlouhodobě budované lineární značky v čele s ikonickou televizí Disney Channel.

Disney Channel a další placené programy skupiny Disney pokračují ve Španělsku i v Německu a na dalších trzích včetně České republiky a Slovenska. Disney sice za poslední rok zavřel celkem 100 různých verzí svých lineárních programů včetně všech stanic na atraktivním britském trhu. Navzdory tomu však poplatky od operátorů za lineární kanály přinesly skupině výrazně vyšší příjmy než segment Direct-to-Consumer, kam patří i platforma Disney+.

Placený streaming přinesl skupině Disney v prvním letošním kvartále tržby ve výši 4,7 miliardy dolarů. Tradiční televizní byznys však vydělal až 7,7 miliardy dolarů.

Jinými slovy, provoz lineárních kanálů a jejich umístění do placených nabídek satelitních, kabelových, IPTV a OTT je pro skupinu Disney stále životně důležitý. Praktické srovnání – zatímco streaming a další direct to consumer aktivity přinesly skupině celkem 4,7 miliardy dolarů za první kvartál 2022, výnosy z lineárních kanálů činily až 7,7 miliardy dolarů za stejné období. Právě tyto ekonomické ukazatele jsou klíčovým důvodem, proč by Disney alespoň momentálně měl pozastavit své plány na postupné zavírání lineárních TV programů.

Skupina Walt Disney Company přitom ještě v červnu 2020 oznámila, že zavře své lineární programy ve Velké Británii a pak i v několika dalších důležitých zemích. Oficiálním důvodem měl být fakt, že britští pay-tv operátoři odmítli akceptovat nové – výrazně vyšší – cenové požadavky skupiny Disney. Reálným důvodem však bylo, že skupina chtěla soustředit veškerý obsah do své streamingové platformy Disney+.

Ještě v červnu 2020 jsme v analýze na TVKOMPAS.cz napsali, že ukončení vysílání tradičních lineárních kanálů nemusí být šťastným rozhodnutím. Streaming a video na vyžádání jsou sice nyní klíčovými pojmy mediálního byznysu, ovšem rovněž stoupá i význam tradičních TV operátorů. Nedávná krize kolem koronaviru totiž ukázala, že tradiční televize je u diváků stále velmi žádaná a nelze ji nahradit pouze streamingovými platformami a videem na vyžádání.

Archivní analýza TVKOMPAS.cz: Disney vypne své lineární programy, posílí streaming. Jde o nejistý krok
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizedigitální satelitní televizedisney plusevropakabelová televizekabelový operátorněmeckoplacená televizepříjem televizesatelitní televizešpanělskotelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Placená televize v USA: I pro tamní diváky je důležitá nejen programová nabídka, ale i cena
Čtěte dále

Placená televize v USA: I pro tamní diváky je důležitá nejen programová nabídka, ale i cena

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter