• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

DISH Network zaplatí obří pokutu za nevyžádaný telemarketing

Juraj Koiš Publikováno 8. 12. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Prezentační sektor společnosti DISH Network, mateřské organizace Sling TV na výstavě CEDIA 2017. Ilustrační foto pochází z webu realizátora IGEgroup.com

Americký satelitní operátor DISH Network se dohodl na urovnání dlouholetého sporu týkajícího se nevyžádaných telefonních hovorů a nepovoleného telemarketingu s cílem propagace placené satelitní televize. Spor se tahá už přinejmenším šest let a zahrnuje vyrovnání s americkou vládou a čtyřmi státy ve výši 210 milionů dolarů. Vedení DISH Network se rozhodlo celou záležitost uzavřít a společnost pokutu uhradí. Americká vláda získá celkem 126 milionů dolarů a státy California, Illinois, Severní Karolína a Ohio si rozdělí zbylou částku ve výši 84 milionů dolarů.

Celý spor tkví v tom, že agentury najaté DISH Networkem uskutečnily v letech 2003-2011 několik milionů telemarketingových hovorů, které měly být podle regulačních orgánů „nelegální“. Operátor DISH Network má nyní kolem 10 milionů platících klientů své satelitní televize. Zároveň však provozuje vůbec první OTT internetovou platformu pod názvem Sling TV, která má zhruba 2,3 mil. abonentů.

Tato internetová služba je určena pro ty, kdo odcházejí od tradiční placené kabelové nebo satelitní televize. Sling TV jim nabízí alternativu jak setrvat u placené televize za nižší cenu díky streamingu. Operátor může nabídnout nižší cenu placené televize přes internet díky tomu, že z nabídky vynechává základní volné programy. Ty si divák může naladit přes anténu. Ve službě Sling má k dispozici pouze jiné atraktivní stanice, kvůli kterým je řada lidí ochotna za televizi platit.

Tradiční kabelová nebo satelitní televize se ještě i dnes v USA vyznačuje poměrně komplikovaným procesem pořízení, u něhož musí divák prokázat, že je legálním rezidentem USA a má dostatečný kredit u finančních institucí.

Prezentační sektor DISH Network na výstavě CEDIA 2017. Ilustrační foto pochází z webu realizátora IGEgroup.com

Internetovou televizi v USA si mohou pořídit i nerezidenti

Výhodou pro diváka je fakt, že internetovou televizi lze pořídit bez dlouhodobého závazku, klidně jen na jeden měsíc. Tradiční kabelová nebo satelitní televize se ještě i dnes v USA vyznačuje poměrně komplikovaným procesem pořízení, u něhož musí divák prokázat, že je legálním rezidentem USA a má dostatečný kredit u finančních institucí.

U internetových TV služeb nic z toho prokazovat nemusíte. Pro jejich sledování vám stačí jen americká adresa a zakoupení „dárkového voucheru“ u některého z amerických prodejců. Tento voucher vám nahradí platbu platební kartou, která by za běžných okolností musela být vystavena u americké banky. Placenou televizi si tak už mohou pořídit i lidé, kteří z jakéhokoliv důvodu nemají v USA nahlášen oficiální pobyt nebo nemají k dispozici americký bankovní účet.

Operátor internetové televize v USA může nabídnout nižší cenu ve srovnání s tradičními operátory díky tomu, že z nabídky vynechává základní volné programy. Ty si divák může naladit přes anténu. Ve službě Sling má k dispozici pouze jiné atraktivní stanice, kvůli kterým je řada lidí ochotna za televizi platit.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální satelitní televizeiptv operátorsatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Canal+ ve Francii oficiálně pokračuje v terestrice až do prosince 2023
Čtěte dále

Canal+ ve Francii oficiálně pokračuje v terestrice až do prosince 2023

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter