• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Celkový čas strávený u televize byl loni vyšší než v letech 2019 a 2020

Juraj Koiš Publikováno 23. 2. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Sledovanost tradičních televizních programů stoupá. Loňské statistiky ukazují, že sledovanost televizních programů byla vyšší v roce 2021 než v předchozích dvou letech. Dokonce vzrostla i ve srovnání s rokem 2020, který byl mnohem výrazněji poznačen koronavirovou pandemii. Je však potřeba připomenout, že i první půle roku 2021 se nesla ve znamení plošných lockdownů, což mohlo výrazně pomoci celkovému času, který diváci tráví u televize.

Navzdory tomu, že celkový čas u televize byl loni vyšší než v předešlých dvou letech, i tak Češi zaostali za svými sousedy. Průměrný denní čas u televize loni v ČR činil 3 hodiny a 43 minut. V Polsku však průměrný čas byl 4 hodiny 10 minut, na Slovensku 4 hodiny a 20 minut, a v Maďarsku se dokonce přiblížil k 5 hodinám.

Vyplývá to z dat elektronického měření sledovanosti v jednotlivých zemích, které zkompilovala agentura Atmedia zastupující tematické televizní programy na reklamním trhu. Tato společnost celkem zastupuje 28 televizních stanic. V tiskové zprávě zdůraznila i několik dalších hodnot, které vyplynuly z elektronických měření.

„Rok 2020 byl mimořádný v tom, že televizi sledovali mnohem víc také děti a lidé ve věku 15–24 let. Naopak loňský rok byl ve znamení návratu trendu klesající televizní sledovanosti u mladších věkových skupin diváků,“ popisuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia. Zdůrazňuje ovšem, že i přesto tráví české děti v kategorii 4–14 let sledováním televize v průměru stále 1,5 hodiny denně. U mileniálů, tedy diváků ve věku 25–34 let, dosahují hodnoty sledovanosti dokonce 2 hodin a 17 minut denně.

„V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň,“ zdůrazňuje Pavel Müller. V porovnání s ostatními státy ve střední Evropě je ovšem Česká republika jedinou zemí, kde loni televizní sledovanost vzrostla nejen v porovnání s rokem 2019, ale také s rokem 2020. Televizní diváci ve věkové kategorii 4+ loni trávili sledováním televize v průměru 3 hodiny a 43 minut denně, což bylo o 1 % více než v roce 2020 a 8 % více než v předkrizovém roce 2019.

V posledních deseti letech roste televizní sledovanost kontinuálně. V letech 2020 a 2021 však vystřelily její hodnoty na rekordní úroveň nejen v ČR, ale i v dalších zemích.

Kolik hodin tráví diváci u televize?

Průměrný denní čas u televize. Zdroj: Atmedia

Povinné poznámky pod čarou ke zdroji dat:
Česká republika: ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Polsko: Nielsen Audience Measurement, Živě + TS0–2, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.
Slovensko: PMT/KANTAR, Živě + TS0–3, 2019–2021.
Maďarsko: Nielsen Közönségmérés, Živě + TS0–7, 2019–2021, ATS / den, CS 4+.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropakabelová televizemaďarskopolskopříjem televizesatelitní televizeslovenskotelevize na běžnou anténutelevize přes internettelevizní sledovanost


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Nové vedení Paramountu chce oživit zájem diváků o značku MTV
Juraj Koiš 9. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Služba Telly odstartovala podzimní sezonu. Představila nový slogan a velmi atraktivní MAXI balíček
12. 9. 2025
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
11. 9. 2025
Irdeto posílilo protipirátská opatření u živých sportovních přenosů. Ztíží využívání VPN služeb
11. 9. 2025
O2 reaguje na Primu: Jsme rádi, že jsme pomohli divákům
Čtěte dále

O2 reaguje na Primu: Jsme rádi, že jsme pomohli divákům

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Služba Telly odstartovala podzimní sezonu. Představila nový slogan a velmi atraktivní MAXI balíček
    • Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
    • Irdeto posílilo protipirátská opatření u živých sportovních přenosů. Ztíží využívání VPN služeb

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter