• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Amazon Prime přidá balíčky s reklamou. Diváka nechce přehltit

Juraj Koiš Publikováno 25. 9. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled do hlediště a na plochu AT&T Stadium. Své domácí zápasy zde hraje tým Dallas Cowboys. Ilustrační foto, autor skeeze, fotobanka Pixabay.com

Zajímavost: Kolik lidí sdílí streamingové účty?

Služba Amazon Prime byla po dlouhou dobu okrajovým hráčem na americkém streamingovém trhu. Nyní však má výrazný trumf v podobě exkluzivních práv k přímým přenosům čtvrtečních zápasů amerického fotbalu NFL Thursday Night Football, díky čemuž mohou její čísla stoupat. Aby investice do exkluzivních práv zhodnotily, potřebuje služba přilákat skutečně široké a rozmanité publikum diváků.

Reklamní balíčky nebudou levnější ve srovnání s nynější nabídkou videoslužby. Amazon zavede reklamu u všech základních balíčků, a hodlá účtovat dodatečný příplatek za ponechání možnosti sledovat obsah bez reklamy.

Tato politika se v první fázi dotkne pouze zámořského trhu, ovšem následně budou reklamy uvedeny i v dalších zemích včetně Francie, kde Amazon vlastní klíčová práva k domácí fotbalové soutěži Ligue 1. Vedle toho však zařadí reklamu i v Německu, Velké Británii nebo ve Španělsku.

Zástupci Amazonu ovšem zdůrazňují, že budou velmi citlivě zvažovat, jak velký objem reklamy zařadí do již existujících balíčků. Obvyklá praxe amerických streamingových služeb počítá přibližně s pěti minutami reklam v průběhu jedné hodiny. To se týká nejen placených hráčů typu Netflix, ale i bezplatných streamingových platforem na bázi reklamy. Většina z nich se snaží nepřehltit diváka reklamou, aby ten měl motivaci zůstat a sledovat pořady déle.

I na těchto příkladech je vidět, že provozovatelé některých evropských (i českých) bezplatně dostupných platforem se ještě mají co učit. Manažeři globálních streamingových služeb si uvědomují, že méně je někdy více, a nemá smysl přeplnit bezplatné online vysílání reklamou za každou cenu. Někdy je důležitější, aby reklama byla viditelnější a lépe zapamatovatelná. Toho lze docílit právě u balíčků s relativně menším objemem reklamy.

Reklamní balíčky nebudou levnější ve srovnání s nynější nabídkou videoslužby. Amazon zavede reklamu u všech základních balíčků, a hodlá účtovat dodatečný příplatek za ponechání možnosti sledovat obsah bez reklamy.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Odstartoval grand slam US Open 2025. Kde můžete sledovat zápasy?
Juraj Koiš 19. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
2. 9. 2025
Paramount plánuje výrazné propouštění, chce ušetřit několik miliard dolarů
1. 9. 2025
Dvě nové streamingové služby na americkém a potenciálně i globálním trhu
27. 8. 2025
Prima COOL představila podzimní program, novou Partičku i dokumentární sérii pro dospělé
Čtěte dále

Prima COOL představila podzimní program, novou Partičku i dokumentární sérii pro dospělé

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
    • Transformace na Primě: Marek Singer se posouvá do strategického vedení, výkonným ředitelem je Lukáš Kubát
    • Paramount plánuje výrazné propouštění, chce ušetřit několik miliard dolarů

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter