• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Americký mediální gigant ComCast potvrdil, že lineární televize se výrazně prosazuje i v on-line světě

Juraj Koiš Publikováno 25. 7. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled na město Filadelfie, kde má svou centrálu skupina ComCast. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor David Mark

Americká společnost ComCast Advertising, která má velmi důležité zájmy v oblasti placené televize, potvrzuje v rámci svých reportů i dlouho opomíjený fakt. Ve světě internetu a streamingových služeb na vyžádání má totiž své pevné místo i tradiční lineární televize doplněná reklamou. Tzv. FAST služby, jak se označují lineární kanály poskytované zdarma výměnou za sledování reklamy, mají stoupající tendenci i v rámci skupiny ComCast, která provozuje bezplatnou streamingovou službu XUMO.

Lineární televizní programy se na internetu prosazují především díky stále vyšší penetraci chytrých televizí. Diváci, kteří si koupí novou televizi, jsou obvykle hladoví po obsahu, a zkoušejí různé streamingové aplikace, které najdou v aplikačním prostředí své značky. A právě poskytovatelé bezplatných internetových stanic mají možnost oslovit stále širší publikum, což stojí i za úspěchem FAST služeb typu Pluto TV nebo XUMO.

Tyto internetové televizní služby mají totiž velmi blízko k videotékám. V mnoha případech totiž nabízejí „maratónové kanály“, které rotují archivní díly konkrétního seriálu nebo populárního pořadu, a zařazují k nim krátké reklamní bloky. Ty se však objevují přirozeně ve vytyčených reklamních pauzách, a neobtěžují diváka při každém přepnutí programu. Navíc, reklamní bloky ve FAST službách jsou obvykle kratší než v běžném televizním vysílání.

Související článek: Pluto TV potvrzuje důležitost lineárního vysílání. Místo videotéky vsadilo na kontinuální “maratónové” kanály

Zatímco běžná americká televize uvede u 44-minutového seriálu až 6 reklamních bloků o průměrné délce dvě a půl minuty, tak v rámci FAST platforem se objevuje zhruba 4-5 reklamních brejků o průměrné délce jedné minuty. Tradiční televize tak v průběhu jedné hodiny odvysílá 16 minut reklam, zatímco FAST televize odvysílá jen 4-5 minut reklam. Díky tomu dochází na straně diváka k přirozené časové úspoře a k větší motivaci sledovat on-line služby.

Další výraznou výhodou FAST platforem je fakt, že plnou programovou nabídku lze sledovat i bez předchozí registrace nebo bez vytvoření uživatelského konta, tedy de facto anonymně. To je v dnešním on-line světě skutečná vzácnost.

Největší FAST platformou na americkém trhu je služba Pluto TV patřící společnosti Paramount. O této službě na stránkách TVKOMPAS.cz píšeme poměrně často, jelikož působí globálně a ještě před 3 lety byla oficiálně dostupná i pro diváky v ČR. Nyní už na diváky v ČR a SR necílí, naopak je geoblokuje. Cílí však na velké evropské trhy s výrazně rozvinutějším trhem s televizní reklamou.

Mimochodem, služby FAST se vyznačují i tím, že veškerý programový obsah obvykle zajišťuje stejná programová skupina, která díky tomu získává všechny reklamní příjmy ze všech nabízených TV kanálů.

Další informace v angličtině: FAST channels changing TV ad landscape

Zatímco běžná americká televize uvede u 44-minutového seriálu až 6 reklamních bloků o průměrné délce dvě a půl minuty, tak v rámci FAST platforem se objevuje zhruba 4-5 reklamních brejků o průměrné délce jedné minuty. Díky tomu dochází na straně diváka k přirozené časové úspoře a k větší motivaci sledovat on-line služby.
Jak fungují televizní služby FAST?
  • Televizní služby FAST nabízí desítky programů s většinou archivním obsahem
  • V nabídce jsou kanály věnované populárním pořadům a seriálům
  • Jednotlivé televizní kanály lze sledovat bez předchozí registrace
  • FAST služby jsou průnikem mezi on-line videotékami a tradičním TV vysíláním
  • Bezplatně dostupné kanály jsou financovány reklamou
  • Reklamu však vysílají ve výrazně nižší míře než klasické komerční televize

 

Zkratka FAST pochází z angličtiny a znamena Free Ad-Supported Streaming TV, což lze volně přeložit jako "Bezplatná streamingová televize podporovaná reklamou". U televizních plaforem typu FAST tedy jde především o velké skupiny streamovaných TV programů vytvořených exkluzivně pro jednu konkrétní televizní službu nebo televizní skupinu. Díky tomu může vlastník filmových a seriálových knihoven nabídnout své archivní snímky obrovskému množství diváků, ovšem nikoliv ve formě videotéky na vyžádání, nýbrž ve formě tradičních televizních programů. Do nich může provozovatel snadněji umístit reklamu, která je cíleně efektivní, a pro diváka není příliš obtěžující.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freeiptv operátorpluto tvpříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
O2 TV promuje nový set-top-box na bázi Androidu. Zaujme podsvíceným ovladačem
Čtěte dále

O2 TV promuje nový set-top-box na bázi Androidu. Zaujme podsvíceným ovladačem

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter