• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Pouze 11 procent diváků v USA sleduje video obsah na mobilu nebo tabletu

Juraj Koiš Publikováno 8. 6. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

I v roce 2021 se potvrdilo to, co je známé už delší dobu. Většina lidí při konzumaci audiovizuálního obsahu preferuje standardní televizní obrazovku. Mobil a tablet jako náhradu televize využívá pouze 11 procent dotázaných. Navzdory této poměrně nízké hodnotě je potřeba zmínit, že poměr diváků sledujících video obsah přes mobil a tablet je několikanásobně vyšší než byl před 5 lety.

Streamingové služby umožňují sledovat obsah na několika zařízeních současně. Ilustrační foto: William Iven, fotobanka Pixabay.com

Je budoucnost sledování video obsahu v mobilu nebo tabletu? Nebo budeme všichni i nadále sledovat obsah na běžné (chytré) televizi? Odpověď na tuto otázku hledala jedna z nejnovějších studií agentury Leichtman Research Group. I v roce 2021 se potvrdilo to, co je známé už delší dobu. Většina lidí při konzumaci audiovizuálního obsahu preferuje standardní televizní obrazovku. Mobil a tablet jako náhradu televize využívá pouze 11 procent dotázaných.

Navzdory této poměrně nízké hodnotě je potřeba zmínit, že poměr diváků sledujících video obsah přes mobil a tablet je několikanásobně vyšší než byl před 5 lety. V roce 2016 společnost Nielsen na americkém trhu naměřila sledovanost videa v mobilu na hodnotě 1,8 % a sledování videa v tabletu na hodnotě 0,7 %. Přes počítač si pořady pouštělo přibližně 5 procent lidí.

Pokud tedy srovnáme tato dvě období, přijdeme k tomu, že obsah na televizi sleduje 78 procent diváků, přičemž v roce 2016 to bylo 92 procent. Video obsah na počítači si pravidelně pouští 11 procent, v roce 2016 to bylo 5 procent. Chytré telefony pro sledování televize využívá 8 procent lidí, před pěti lety to byly necelé dvě procenta. Překvapivě ještě méně atraktivní je pro diváky tablet, na tom sledují video pouhá 3 procenta diváků, přičemž před pěti lety to bylo méně než jedno procento.

Zdrojem dat pro rok 2021 je studie agentury Leichtman Research Group, jedná se tedy o kvalifikovaný odhad. Zdrojem dat za rok 2016 je průzkum společnosti The Nielsen Company, která provozuje elektronické měření sledovanosti na americkém trhu.

Doporučené související analýzy:

TVKOMPAS.cz: Většina diváků sleduje lineární televizi několik hodin denně
TVKOMPAS.cz: Tradiční sledování televize je pro diváka stále klíčové
TVKOMPAS.cz: Kolik hodin denně sledujete televizi? Pár čísel z průzkumů

Externí odkazy:

BroadbandTVNews.com: Watching linear TV still strong
RadioTV.cz: Televize v domácnosti není mrtvá

Pokud se podíváme na období 2016-2021, přijdeme k tomu, že obsah na televizi nyní sleduje 78 procent diváků, přičemž v roce 2016 to bylo 92 procent. Video obsah na počítači si pravidelně pouští 11 procent, v roce 2016 to bylo 5 procent.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuplacená televizepříjem televizeusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Televizní sledovanost během blackoutu: dramatický pád v zasažených oblastech kompenzoval růst v jiných regionech
10. 7. 2025
Skupina M7 upravila logo s cílem zdůraznit příslušnost ke CANAL+
Čtěte dále

Skupina M7 upravila logo s cílem zdůraznit příslušnost ke CANAL+

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter