• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Neplacené streamingové služby se snaží konkurovat velkým hráčům

Juraj Koiš Publikováno 16. 9. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV. V některých menších zemích se podobné služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit, jelikož jim chybí atraktivní obsah.

Pohled na grafiku neplaceného televizního přenosu z YouTube. Screenshot YouTube

Navzdory komplikované situaci na reklamním trhu se v některých zemích stále více prosazují neplacené streamingové služby, které nabízejí vybraný obsah zdarma obalený reklamou. O podobné strategii uvažují i někteří poskytovatelé prémiového obsahu, ovšem v jejich případě jde jen o uvolnění několika málo dílů pro neplatící uživatele. Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV.

Mnoho obsahu zdarma nabízí i největší videoportál YouTube, který v letošním roce začal globálně poskytovat i vybrané sportovní přenosy bez placení. Momentálně lze sledovat například americkou baseballovou ligu MLB bezplatně a bez registrace.

V některých menších zemích se neplacené streamingové služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit – například kvůli tomu, že nemají v nabídce dostatek zajímavého licencovaného obsahu. Průzkumy trhu však naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah.

Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů.

Takovou zemí může být například Finsko nebo Česká republika. Zatímco v případě českých diváků nadnárodní operátoři počítají s tím, že je zde omezený dopyt po placeném obsahu, u Finska je podobný vývoj překvapivý. Výzkum společnosti DNA Digital Lifestyle Survey však naznačuje, že až 73 percent respondentů upřednostňuje sledování volně dostupného obsahu prostřednictvím streamingu. Na druhou stranu, placené služby i přesto využívá zhruba 50 procent respondentů. Zde je tedy viditelný průnik mezi oběma skupinami, zároveň však platí, že pro tři čtvrtiny diváků je důležitý dostatek neplaceného obsahu.

Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů. Mobilní sledování zatím rozhodně není pro většinu lidí dostatečně uspokojivé.

Průzkumy naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah. Takovou zemí může být i Česká republika.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropafinskoiptv freeiptv operátorpříjem televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Svět streamingu: Nový název služby Apple TV+ může u spotřebitelů vyvolat zmatek
Juraj Koiš 15. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Fotbalová Liga mistrů: třetí zápas SK Slavia Praha a plán dalších přenosů
22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
20. 10. 2025
Výpadek důležitých online služeb a platforem. Nefungovaly ani největší streamingové služby
20. 10. 2025
Odstartovala nová sezóna Tipsport extraligy. Vysílací práva má ČT a O2 TV
Čtěte dále

Odstartovala nová sezóna Tipsport extraligy. Vysílací práva má ČT a O2 TV

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Fotbalová Liga mistrů: třetí zápas SK Slavia Praha a plán dalších přenosů
    • TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
    • Výpadek důležitých online služeb a platforem. Nefungovaly ani největší streamingové služby

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter