• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou

Juraj Koiš Publikováno 19. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Růst bezplatných streamingových alternativ vytváří tlak i na nové studie, kterými se zviditelňují konzultační agentury tlačící do popředí právě tento segment sledování obsahu. Jedna podobná studie se nyní zaměřila na švédský trh. Konzultační společnost Mediavision analyzovala chování tamních diváků v online prostoru a zjistila, že Švédové sledují v průměru 100 minut online videa denně, což je nejvyšší číslo v severských zemích.

Polovina tohoto času je věnována službám financovaným z reklamy, což odpovídá přibližně 50 minutám denně. Spotřeba je obzvláště vysoká mezi mladším publikem, kde dominují globální platformy. Švédsko tak zaujímá pevné první místo v severských zemích jak v celkové spotřebě videí, tak v sledování obsahu financovaném z reklamy. Významný podíl na sledování mají platformy jako YouTube, TikTok a TV4 Play.

Přítomnost bezplatné platformy YouTube a sociální sítě TikTok má pochopitelně vliv na celkové výsledky průzkumu. YouTube a TikTok totiž nejsou typické bezplatné obsahové platformy. Dominuje v nich obsah produkovaný přímo jejich uživateli. Tyto platformy následně úspěšně soupeří o diváky s profesionálními streamingovými službami typu Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime, a rovněž s profesionálními bezplatnými alternativami typu Pluto TV, Tubi nebo Plex TV.

„Online videa financovaná reklamou v současné době představují polovinu času, který Švédové tráví sledováním online videí. Tento trend naznačuje, že reklama hraje ve švédském video prostředí stále významnější roli a vše nasvědčuje tomu, že tento vývoj bude pokračovat,“ uvedl Fredrik Liljeqvist, senior analytik společnosti Mediavision.

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Související článek: Streamingové platformy snižují počty nových původních seriálů
Další informace: Streamingová služba Peacock odškodní úřady za to, že neumožnila jednoduché zrušení předplatného
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freešvédskosvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
Juraj Koiš 12. 12. 2025
FilmBox Premium ukáže herce Hugha Granta v jedné z jeho nejtemnějších rolí
Juraj Koiš 9. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
19. 12. 2025
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
18. 12. 2025
Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
15. 12. 2025
Terestrika ve Švédsku slábne. Regulátor věří, že pomůže cenová regulace
Čtěte dále

Terestrika ve Švédsku slábne. Regulátor věří, že pomůže cenová regulace

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
    • Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia
    • Prima SHOW rozšíří program. Zařadí dětský blok s animovanými seriály

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter