• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou

Juraj Koiš Publikováno 19. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Růst bezplatných streamingových alternativ vytváří tlak i na nové studie, kterými se zviditelňují konzultační agentury tlačící do popředí právě tento segment sledování obsahu. Jedna podobná studie se nyní zaměřila na švédský trh. Konzultační společnost Mediavision analyzovala chování tamních diváků v online prostoru a zjistila, že Švédové sledují v průměru 100 minut online videa denně, což je nejvyšší číslo v severských zemích.

Polovina tohoto času je věnována službám financovaným z reklamy, což odpovídá přibližně 50 minutám denně. Spotřeba je obzvláště vysoká mezi mladším publikem, kde dominují globální platformy. Švédsko tak zaujímá pevné první místo v severských zemích jak v celkové spotřebě videí, tak v sledování obsahu financovaném z reklamy. Významný podíl na sledování mají platformy jako YouTube, TikTok a TV4 Play.

Přítomnost bezplatné platformy YouTube a sociální sítě TikTok má pochopitelně vliv na celkové výsledky průzkumu. YouTube a TikTok totiž nejsou typické bezplatné obsahové platformy. Dominuje v nich obsah produkovaný přímo jejich uživateli. Tyto platformy následně úspěšně soupeří o diváky s profesionálními streamingovými službami typu Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime, a rovněž s profesionálními bezplatnými alternativami typu Pluto TV, Tubi nebo Plex TV.

„Online videa financovaná reklamou v současné době představují polovinu času, který Švédové tráví sledováním online videí. Tento trend naznačuje, že reklama hraje ve švédském video prostředí stále významnější roli a vše nasvědčuje tomu, že tento vývoj bude pokračovat,“ uvedl Fredrik Liljeqvist, senior analytik společnosti Mediavision.

Poněkud paradoxní je, že právě mladší diváci projevují výrazně vyšší zájem o video služby, které zahrnují reklamu. Mezi 15–34letými je využívání těchto služeb mnohem vyšší ve srovnání s ostatními skupinami obyvatelstva. To může být způsobeno právě platformou TikTok, která je u těchto věkových skupin velmi populární.

Související článek: Streamingové platformy snižují počty nových původních seriálů
Další informace: Streamingová služba Peacock odškodní úřady za to, že neumožnila jednoduché zrušení předplatného
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freešvédskosvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
18. 9. 2025
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
18. 9. 2025
Amazon testuje přenosy Ligy mistrů UEFA s grafikou a „živými daty“ jako ve videohrách
17. 9. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou
    • Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
    • Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter