• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Svět streamingu: Netflix překvapil nejnovějšími čísly, omezení hesel se projevilo růstem

Juraj Koiš Publikováno 21. 7. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Centrála Netflixu v USA. Foto: media.netflix.com

Streamingový gigant Netflix zveřejnil své údaje za druhý kvartál letošního roku, kde se už signifikantně projevilo omezení sdílení hesel, resp. Nutnost uživatelů přikoupit další zvýhodněná předplatná, pokud chtějí svůj účet legálně sdílet s někým, kdo žije mimo hlavní domácnost. Nutnost přikoupit další předplatné se vztahuje i ty, kdo pravidelně tráví část roku na dvou různých adresách. Uživatelé sice tuto novou politiku Netflixu hlasitě kritizovali na sociálních sítích. Zatím se však zdá, že se jí přizpůsobili. Exodus zdaleka nebyl tak masový, jak očekávali někteří analytici. A odchod části platících uživatelů se podařilo dostatečně nahradit novými placenými účty.

Netflix alespoň podle výsledků druhého kvartálu získal slušné doplňkové příjmy na zpoplatnění sdílení hesel. Zároveň může statisticky vykázat významný růst nových předplatitelů i růst celkových tržeb, což byl pochopitelně hlavní záměr zavedených opatření omezujících uživatele.

Netflix na konci 2. kvartálu 2023 vykázal celkově přes 238 milionů platících zákazníků, což je o 8 procent více než ve stejném období před rokem. Mnohem důležitější je však údaj o celkových tržbách. Tržby vzrostly o 2,7 procent ve srovnání s druhým kvartálem roku 2022. To na první pohled není moc, ovšem právě rostoucí trend naznačuje, že omezení sdílení hesel se vyplatilo. Pro podrobné vyhodnocení těchto opatření je však potřeba počkat alespoň rok, aby bylo možné kvalifikovaně říct, zda se platformě nová opatření vyplatila nebo nikoliv.

Netflix mohl díky novým opatřením získat víc předplatitelů i vyšší tržby, nebo mírně stagnovat v tržbách, ale statisticky vykázat alespoň víc platících klientů. Prozatím se mu ve druhém kvartále podařilo překonat očekávání.

Pohled do centrály Netflixu v Los Angeles. Foto: media.netflix.com

Dokud rostou příjmy, opatření jsou úspěšná

Právě růst tržeb je zatím jediným spolehlivým ukazatelem úspěšnosti platformy v oblasti potírání sdílení hesel. Netflix totiž na různých trzích připravil pro neplatící uživatele poměrně výhodné podmínky, jak se mohou legálně „připnout“ k cizímu účtu, pokud se znají s jeho hlavním plátcem. Když vám hlavní plátce nabídne možnost sub účtu, jsou podmínky motivační pro obě strany. Netflix tím získá nového platícího uživatele, který sice ve výsledku zaplatí méně než hlavní držitel účtu, ale důležité jsou celkové ekonomické uživatele.

Jednoduše řečeno, dokud rostou příjmy, tak do té doby může být management Netflixu s přijatými opatřeními spokojen. Stále sice platí i opatrnost analytiků, že Netflix může těmito zákazy víc ztratit než získat. Podle výsledků v druhém kvartále se však zdá, že momentálně převažují klady nad zápory.

Před zavedením placených sub účtů totiž existovalo několik scénářů, co by se mohlo dít. Podrobně jsme se jim věnovali v jedné z historicky nejčtenějších analýz na TVKOMPAS.cz, která má název Zpoplatnění sdílení účtů Netflixu je realitou. Jaké jsou scénáře dalšího vývoje? Tuto analýzu vám znovu dáváme do pozornosti, jelikož i po dvou měsících je stále aktuální.

Ve zkratce, Netflix mohl díky novým opatřením získat víc předplatitelů i vyšší tržby, nebo mírně stagnovat v tržbách, ale statisticky vykázat alespoň víc platících klientů. Prozatím se mu ve druhém kvartále podařilo překonat očekávání.

Právě růst tržeb je zatím jediným spolehlivým ukazatelem úspěšnosti platformy v oblasti potírání sdílení hesel. Netflix totiž na různých trzích připravil pro neplatící uživatele poměrně výhodné podmínky, jak se mohou legálně „připnout“ k cizímu účtu, pokud se znají s jeho hlavním plátcem.

Netflix v mobilu. Ilustrační foto, uživatel yousafbhutta, fotobanka Pixabay.com

Související analýzy a názorové texty z kategorie Svět streamingu:

  • Zpoplatnění sdílení účtů Netflixu je realitou. Jaké jsou scénáře dalšího vývoje?
  • Pokud Netflix zpoplatní sdílení hesel, může víc ztratit než získat, tvrdí analytici
  • Zájem o levný balíček Netflixu s reklamou je zatím relativně nízký kvůli omezené dostupnosti
  • Reporty o počtech uživatelů streamingových služeb je potřeba brát s určitou rezervou
  • Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje

 

Uživatelé zatím masově nezneužívají levnější balíčky pro „sdíleče“

Klíčové pro Netflix je to, aby uživatelé nezačali masově zneužívat nově představené levnější balíčky, které jsou určené pouze jako doplňkové účty k hlavnímu placenému účtu. Jeden z možných scénářů totiž je, že se uživatelé začnou slučovat do skupin, díky čemuž budou mít všichni ve výsledku levnější předplatné bez reklam. Jde o podobnou situaci, kdy telekomunikační operátor nabídne svým klientům výhodnější rodinný paušál s několika čísly. Operátoři sice rodinné paušály omezují věkem, nemůžete mít například rodinný paušál pro 5 nebo 6 dospělých lidí. Streamingové platformy však podobné omezení uplatnit nemohou, jelikož nemají způsob, jak spolehlivě zjistit, kdo se skutečně na kterém účtu dívá na jejich obsah.

Pokud se tedy část uživatelů rozhodne prostřednictvím sociálních sítí zorganizovat do skupin, a zajistit si tak výhodnější předplatné, Netflix tomu zatím nemůže bránit. Je to podobné jako v dobách, kdy společnost tiše tolerovala sdílení hesel. Dokud rostly tržby společně s celkovým počtem klientů, bylo možné tuto praktiku přehlížet. Jakmile však Netflix narazil na svůj strop z hlediska počtu uživatelů, musel začat hledat nové cesty, jak získat další příjmy.

Proto bylo zavedeno nejen omezení sdílení hesel, ale zejména levnější balíčky s reklamou. Většina globálních služeb totiž – alespoň prozatím – hledí na vývoj tržeb méně přísně než na vývoj počtu uživatelů. Vyšší číslo prodává, a pokud je možné dosáhnout výrazně vyšší počet uživatelů i za cenu mírného poklesu tržeb, jde v tomto případě o preferovanou obchodní taktiku.

V případě Netflixu však zatím platí, že rostou obě klíčové metriky. Z tohoto pohledu bude velmi zajímavé sledovat, jak se k tomu postaví konkurenční globální platformy, zejména Disney+ nebo MAX.

Klíčové pro Netflix je to, aby uživatelé nezačali masově zneužívat nově představené levnější balíčky, které jsou určené pouze jako doplňkové účty k hlavnímu placenému účtu. V případě Netflixu však zatím platí, že rostou obě klíčové metriky, tedy počet uživatelů, i výše celkových tržeb.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátornetflixplacená televizepříjem televizesvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Francie plánuje Ultra HD 4K vysílání přes anténu. Regulátor zahájil veřejnou diskuzi
Čtěte dále

Francie plánuje Ultra HD 4K vysílání přes anténu. Regulátor zahájil veřejnou diskuzi

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter