• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Finále Eurovize sledovalo 162 milionů lidí na 38 různých trzích

Juraj Koiš Publikováno 29. 5. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Absolutně dominantní podíl na sledovanosti dosáhla tato soutěž ve Švédsku, které letos zvítězilo díky zpěvačce Loreen. Podíl na publiku zde přesáhl hranici 82 procent. Jak by kdysi řekl někdejší televizní guru Vladimír Železný, na soutěž se dívalo 82 procent z těch, kdo měli v tu chvíli zapnutý televizor.

Ilustrační vizuál k Eurovision Song Contest 2023. Zdroj: EBU.ch

Souhrnná sledovanost letošní hudební soutěže Eurovision Song Contest přesáhla podle kvalifikovaného odhadu Evropské vysílací unie 162 milionů lidí na 38 různých televizních trzích. Soutěž tradičně přenášely členské mediální organizace sdružené ve vysílacii unii EBU, která je domovem médií veřejné služby v zemích Evropy.

“The Eurovision Song Contest has proved, once again, that public service media has the power to unite the world through music with a global reach we are hugely proud of. We’re thrilled to see that every year more and more people around the world discover this special event and that it is providing a huge launchpad for new music”.

„Soutěž Eurovision Song Contest znovu ukázala, že média veřejné služby mají sílu spojovat svět skrz hudbu díky obrovskému globálnímu dosahu, na nějž jsme všichni hrdí,“ uvedl Martin Österdahl, výkonný supervisor soutěže označované zkratkou ESC.

Letošní finále se uskutečnilo v Liverpoolu. Sledovanost ve hostitelské zemi, ve Spojeném království, byla rovněž rekordní. Grand Final na BBC One sledovalo v průměru téměř 10 milionů lidí s podílem na publiku ve výši 63 procent.

Další zajímavostí je, že na Eurovizi se v Británii dívali především mladí lidé. Podíl v cílové skupině překonal hranici 50 procent. Jde o 4krát vyšší podíl než je běžný průměr u této cílové skupiny.

Absolutně dominantní podíl na sledovanosti dosáhla tato soutěž ve Švédsku, které letos zvítězilo díky zpěvačce Loreen. Podíl na publiku zde přesáhl hranici 82 procent. Jak by kdysi řekl někdejší televizní guru Vladimír Železný, na soutěž se dívalo 82 procent z těch, kdo měli v tu chvíli zapnutý televizor.

Sledovanost v on-line médiích byla rovněž velmi slušná. Finálový večer vidělo na oficiálním YouTube kanále více než 7 milionů lidí. Počet zhlédnutí na platformě TikTok se pohyboval v nižších jednotkách milionů.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
druháevropaprvní


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit
10. 6. 2025
Warner Bros. Discovery se rozdělí do dvou samostatných korporací. Oddělí streamingové aktivity
10. 6. 2025
Operátoři od června prodlouží minimální dobu sledování reklamních bloků na kanálech skupiny Prima na 4 minuty
Čtěte dále

Operátoři od června prodlouží minimální dobu sledování reklamních bloků na kanálech skupiny Prima na 4 minuty

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter