Zpravodajský servis České televize ovládl volební víkend
Česká televize nabídla tradičně nejkomplexnější předvolební i volební servis. Od první debaty vysílané 2. září až po vyhlášení výsledků parlamentních voleb v sobotu 4. října zasáhlo vysílání veřejnoprávní televize věnované volbám celkem 3,45 milionu dospělých diváků. Významný zájem zaznamenaly také sociální sítě a zpravodajský web ČT24.cz.
„Česká televize potvrdila, že je pro veřejnost i v době voleb jedním z hlavních zdrojů důvěryhodných informací. Diváci od nás očekávají nejen rychlé a ověřené výsledky, ale i kontext a přehled, který pomáhá porozumět širším souvislostem. To vše naši redaktoři, moderátoři a dramaturgové během celého volebního období nabídli,“ říká ředitel Zpravodajství a publicistiky Petr Mrzena.
Volební sobota 4. října patřila na televizním trhu především stanici ČT24, která nabídla celodenní servis s živými vstupy ze štábů, přehlednými grafy, rozhovory s lídry i aktuálními analýzami, například v rámci dopoledního vysílání z pražského Planetária. Hlavní odpolední Volební studio ČT24 vysílané od 13:45 do 19:00 hodin sledovalo v průměru 571 tisíc diváků při podílu 27,38 %, zásah činil 1,73 milionu lidí.
Dohromady pak volební vysílání České televize během soboty 4. října zasáhlo 2,71 milionu diváků starších patnácti let. ČT24 se tak stala nejsledovanějším televizním programem dne s celodenním podílem 15,73 %, což představuje nejvyšší výkon od loňských zářijových povodní.
Nadprůměrnou sledovanost zaznamenaly také Události na ČT1 a ČT24 s průměrným počtem 1,17 milionu diváků, při podílu 37,76 %. Hlavní zpravodajská relace se stala nejsledovanějším pořadem soboty.
Zdroj dat sledovanosti: ATO – Nielsen, TS0 + živě, k 6. 10. 2025