Warner Bros. Discovery bude hledat nového kupce začátkem prosince

V New Yorku sídlí centrála skupiny Warner Bros. Discovery. Ilustrační foto: autor Pierre Blaché, fotobanka Pixabay.com
Zájemci o koupi globální mediální skupiny Warner Bros. Discovery budou moci podat nové nabídky začátkem prosince. Vážný zájem doposud projevili tři významní hráči. První kolo nabídek proběhlo 20. listopadu. Konkurenční společnosti Paramount, Comcast a Netflix tehdy předložily své nezávazné nabídky. Podle magazínu Variety by uzavírka dalšího kola nabídek měla být 1. prosince. Vedení skupiny WBD očekává vyšší nabídky než byly ty původní.
Aktuálně je ve hře prodej celé skupiny Warner Bros. Discovery, ovšem management rovněž pokračuje v procesu rozdělení této skupiny na dvě části. Ta první by zastřešovala produkci a streamingovou distribuci, druhá část by fungovala samostatně a provozovala by i nadále tradiční lineární televizní programy.
K rozdělení a odčlenění některých stanic nedávno přistoupila i skupina Comcast, která vytvořila nezávislou společnost Versant Media Group a do ní umístila placené kabelové programy USA Network, CNBC nebo názorovou televizi MS NOW.
K podobnému rozdělení může přistoupit i management Warner Bros. Discovery, pokud by potenciální kupec měl zájem pouze o některé části. Podle doposud medializovaných informací to ovšem vypadá tak, že minimálně jeden ze zmíněných tří zájemců by byl ochoten převzít celou skupinu. Různá americká média – například CNBC, New York Post nebo Variety – informují, že i díky tomu je společnost Paramount jedním z favoritů na koupi Warner Bros. Discovery.
Paramount provozuje americkou celostátní síť CBS, streamingové platformy Paramount+, SkyShowtime a Pluto TV. Dále vlastní několik významných značek placené televize – například hudební kanály MTV, dětskou stanici Nickelodeon nebo program Comedy Central.



