• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Výzkum Atmedia: Cena za placenou televizi vzrostla meziročně o devět procent

Juraj Koiš Publikováno 23. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Televizní sledovanost v České republice je tvořena dvěma výraznými trendy. Ceny za placenou TV dál rostou, přesto zájem o tyto služby roste. Na druhou stranu část diváků zůstává věrná bezplatnému pozemnímu vysílání, které si u nás dlouhodobě drží silnou pozici. Vyplývá to z výzkumu atmedia index za první polovinu letošního roku. Pravidelně ho realizuje společnost Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 20 tematických TV stanic.

Průměrná měsíční částka, kterou diváci vydávají za služby satelitních, kabelových nebo IPTV operátorů, vzrostla podle v první polovině letošního roku na 430 Kč, což představuje meziroční nárůst o devět procent. To je jeden hlavních závěrů výzkumu atmedia index.

„Výraznější růst cen začal v loňském roce, kdy byla poprvé překročena hranice 400 Kč. Předtím se měsíční částka za placenou TV držela poměrně dlouho okolo 390 Kč,“ upozorňuje Michaela Suráková, Managing Director ve společnosti Atmedia.

Navzdory rostoucím cenám zájem o placenou TV neklesá – právě naopak. Největší nárůst přitom zaznamenává IPTV. „Podíl diváků, kteří využívají IPTV nebo kabelovou TV jako hlavní platformu pro příjem televizního vysílání, již překročil 50 %,“ přibližuje Michaela Suráková. Rostoucí zájem o IPTV souvisí s tím, že stále více domácností má televizor připojený k internetu, což divákům umožňuje využívat nové možnosti sledování obsahu.

Mezi hlavní důvody, proč diváci využívají služeb operátorů placené TV, patří možnost zpětného sledování pořadů, přetáčení reklamy, sledování televizních stanic na více zařízeních nebo přístup ke stanicím, které nejsou dostupné v rámci bezplatného pozemního vysílání.

Přestože IPTV je dnes dominantní platformou, část české populace stále využívá pouze bezplatné pozemní vysílání, které má v Česku dlouhodobě silnou pozici. „Hlavním důvodem je dostatečná nabídka televizních stanic v terestrických multiplexech – diváci si mohou vybírat mezi desítkami stanic různých žánrů,“ vysvětluje Michaela Suráková s tím, že někteří diváci proto nemají motivaci za televizní obsah platit.

Konkrétně 29 % z těchto diváků nechce za placenou TV utrácet vůbec a 19 % považuje placenou TV za příliš drahou.

Pokud by se však rozhodli placenou TV využívat, byli by ochotni platit částku v rozmezí od 100 do 400 Kč měsíčně. „Jde o tzv. širší pásmo cenové přijatelnosti, přičemž jeho rozmezí jsme určili na základě výzkumu atmedia index za první polovinu letošního roku,“ popisuje Michaela Suráková.

Optimální cenový bod se podle ní pohybuje na úrovni 150 Kč měsíčně. Za tuto částku by diváci očekávali přístup ke službě, která nabízí více než 100 televizních stanic, z nichž alespoň 70 je v HD kvalitě, možnost zpětného sledování a nahrávání pořadů či možnost sledování video obsahu na čtyřech zařízeních současně.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvplacená televize


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Programové tipy pro sváteční dny. Přejeme šťastné a veselé Vánoce!
Juraj Koiš 24. 12. 2025
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
Juraj Koiš 18. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
18. 12. 2025
Boj o Warner Bros. Discovery nekončí. Paramount se nevzdává, nově nabízí 108 miliard dolarů
8. 12. 2025
Netflix odkoupí klíčovou část Warner Bros. Discovery. Zaplatí přibližně 83 miliard dolarů
8. 12. 2025
Jimmy Kimmel se vrací, významné pobočky televize ABC se bouří. Až třetina jej nezařadí
Čtěte dále

Jimmy Kimmel se vrací, významné pobočky televize ABC se bouří. Až třetina jej nezařadí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Programové tipy pro sváteční dny. Přejeme šťastné a veselé Vánoce!
    • Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
    • Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter